News Flash:

Zece mituri despre calorii

18 Februarie 2011
2983 Vizualizari | 0 Comentarii

Exista numeroase mituri despre alimente si caloriile pe care acestea le contin. Atunci cand tii o dieta, incearca sa eviti aceste capcane. O dieta echilibrata, care sa contina toti nutrientii de care organismul are nevoie este indicata pentru rezultate de durata. Iata cateva mituri despre calorii

1. Exista alimente cu calorii negative
 Asa zisele alimente cu "calorii negative" poate crea numeroase confuzii. Cei mai multi dintre noi suntem tentati sa credem ca exista alimente care nu contin calorii. Acest lucru este fals. Toate alimentele sunt calorice, datorita continutului de carbohidrati, proteine sau grasimi pe care le au in diferite procentaje. Toti acesti nutrienti sunt surse de energie. 

Specialistii spun ca anumite alimente sunt mai greu de digerat pentru organism. Consumul lor creaza un deficit caloric, iar organismul consuma mai multe calorii in incercarea de a le procesa. Astfel, cu cat mananci mai multe astfel de alimente cu atat vei asimila mai putine calorii, ceea ce duce la eliminarea kilogramelor in plus. 

Morcovii, sparanghelul, broccoli, varza, conopida, telina, castravetele, salata verde, ceapa sau spanacul sunt cateva dintre alimentele pentru care organismul consuma mai multe calorii decat primeste. Dintre fructe poti consuma mere, fructe de padure, pepene, grapefruit, lamai, portocale sau ananas.

2. Daca numeri carbohidratii, vei consuma mai putine calorii
O noua moda printre cei care tin diete este sa numere carbohidratii pe care ii consuma. Cei mai multi cred ca daca vor face acest lucru, nu vor trebui sa mai monitorizeze consumul de calorii. Astfel, incep sa consume alimente bogate in grasimi si proteine, precum fripturi, sosuri grase sau oua. Multi cred ca in acest fel vor slabi la fel de usor ca si in cazul in care tin o dieta cu un indice caloric scazut. 

Un consum mai mic de carbohidrati va duce automat la un consum caloric scazut. Totusi, trebuie sa fii atent la alimentele pe care le consumi. Multe dintre ele pot genera mai multe calorii decat consumi, ceea ce va duce la depunerea de grasimi. Pentru ca dieta ta sa aiba succes pe termen lung, este indicat sa reduci consumul caloric.

3. Alimentele fara grasimi au mai putine calorii
Un alt mit in randul celor care tin diete este faptul ca alimentele cu un continut mic de grasimi au mai putine calorii. In cele mai multe cazuri, producatorii adauga mai mult zahar in alimentele de acest gen. Astfel, din cauza continutului ridicat de zahar, aceste produse vor avea si un continut caloric mult mai mare. Acest lucru va duce la depunere de grasimi.

4. Alimentele fara carbohidrati au mai putine calorii
Multi cred ca dietele cu nivel scazut de carbohidrati accelereaza metabolismul. In acest fel kilogramele sunt mult mai usor eliminate. Principalul motiv pentru care aceste diete au succes este faptul ca in prima etapa se elimina excesul de apa. Cu toate acestea, in timpul unor astfel de diete, metabolismul incetineste. Carbohidratii influenteaza in mod benefic glanda tiroida. Este indicat astfel sa urmezi o dieta echilibrata, care sa nu omita nicio categorie de nutrienti.

5. Daca faci sport nu mai trebuie sa tii dieta
Miscarea este foarte importanta in procesul de eliminare a kilogramelor in plus. Metabolismul este stimulat, acest lucru ducand la arderea mai rapida a caloriilor. Este important insa sa tii cont si de faptul ca nu vei putea avea acelasi program in fiecare zi. La un moment dat vei simi nevoia sa faci o pauza. De cele mai multe ori, o data cu incetarea programului sportiv si pierderea kilogramelor se va opri. Este astfel indicat sa ai o dieta echilibrata, fara grasimi si dulciuri.

6. Toate caloriile sunt egale
Atunci cand esti la dieta, acest mit este fals. Rata de ardere a caloriilor este diferita in cazul grasimilor, carbohidratilor si proteinelor. Este atfel indicat sa tii cont de ceea ce mananci si sa urmaresti si indicele glicemic al alimentelor consumate.

7. Cu cat mai putine calorii cu atat mai bine
In prima faza, un regim bazat pe consum redus de calorii va ajuta sa slabiti. Pe termen lung insa, acest lucru va duce la incetinirea metabolismului si la aparitia unor probleme de sanatate. O dieta echilibrata este indicata pentru a avea rezultate bune pe termen lung.

8. Mancatul seara ingrasa
Nu conteaza la ce ora mananci. Indiferent de alimentele pe care le consumi, organismul va depozita sub forma de grasime excesul de calorii. Evita insa sa mananci cu cel putin 2-3 ore inainte de culcare. In acest fel, orgasnimul va putea sa digere alimentele si vei avea parte de un somn odihnitor.

9. Salatele nu sunt bogate in calorii
Chiar daca mananci un bol plin cu salata, nu inseamna ca nu acumulezi calorii. Daca adaugi un avocado sau sosuri grase, salata ta s-ar putea sa contina peste 300 de calorii. Atunci cand consumi salate, alege-le pe cele cu multe legume verzi. Evita sosurile, painea sau carnea grasa. Asezoneaza salata cu sare, piper, putin ulei de masline sau otet.

10. Cafeaua nu contine calorii
Atunci cand consumi cafea trebuie sa fii atent la ce adaugi in ea. Zaharul, indulcitorii, laptele sau frisca aduc cateva calorii in plus care se vor depune sub forma de grasime.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1433 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013794 (s)