News Flash:

Zece alimente care va feresc de infarct

1 Octombrie 2013
1651 Vizualizari | 0 Comentarii
Un pahar de vin rosu pe zi, doua portii de somon saptamanal, fasole neagra, nuci, migdale dar si un consum moderat de cafea pot fi “secretul” pentru o viata fara probleme cardiace.
Dieta meditereaneana, bogata in peste, ulei de masline, fructe si legume in stare proaspata este direct corelata cu incidenta mai scazuta a bolilor cardiovasculare. Cei care fac un obicei din a manca alimente incuse in aceasta dieta au o speranta de viata mai mare si sunt feriti de aparitia bolilor de inima.
“In conditiile in care principala cauza de deces o reprezinta bolile cardiovasculare, cel mai important este ca oamenii sa stie ca trebuie sa se fereasca de grasimile animale, care reprezinta o sursa importanta de colesterol si acizi grasi saturasi, substante implicate in etiologia acestor boli. Dieta meditereaneeana este cea mai indicata in acest context”, este de parere Eduard Adamescu, medic nutritionist la Cabinetul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice “Calea Mosilor” din Bucuresti.
In continuare, specialistii detaliaza lista alimentelor care va feresc inima de probleme:
1. Fasole neagra scade presiunea arteriala
Acidul folic, antioxidantii, dar si magneziul continute de fasolea neagra pot fi de ajutor pentru o inima sanatoasa. Acesti nutrienti au ca efect scaderea presiunii arteriale, iar fibrele ajuta inima sa “tina in frau” colesterolul. Specialistii recomanda chiar si fasolea la conserve pe care o puteti adauga in supe si salate.
2. Vinul rosu protejeaza arterele
O cantitate mica de vin rosu bauta zilnic poate fi o alegere sanatoasa pentru inima. Resveratrolul si catechina continute de vinul rosu sunt antioxidanti ce protejeaza arterele, ferindu-le de ateroscleroza. Femeile nu ar trebui sa consume mai mult de un pahar pe zi, iar barbatii doua, deoarece o cantitate exagerata are efect invers.
3. Somonul “lupta” cu infarctul
Un alt aliment aflat in topul celor cu beneficii pentru inima este si somonul datorita continutului bogat de omega 3, substanta care scade riscul aparitiilor afectiunilor care se sfarsesc prin stop cardiac.
“Somonul este un peste foarte bogat in acizi grasi nesaturati (omega 3, 6), care spre deosebire de cei saturati se opun procesului de ateroscleroza. Practic, reduce depunerile de grasimi in artere, ceea ce face ca bolile sa apara mai tarziu si cu o incidenta mai redusa”, explica situatia nutritionistul Eduard Adamescu.
De asemenea, somonul are ca efect scaderea nivelului trigliceridelor si reducerea inflamatiilor. Specialistii recomanda sa consumati doua portii pe saptamana.
4. Uleiul de masline extravirgin scade colesterolul
Acest tip de ulei este benefic pentru inima datorita polifenolilor, care sunt la fel de sanatosi ca si grasimile monosaturate si ajuta la scaderea nivelului colesterolului. Polifenolii pot proteja si vasele de sange.
“Uleiul de masline extravirgin este bogat in acizi grasi mononesaturati, implicati in reducerea procesului de formare a placilor de aterom”, detaliaza nutritionistul.
Atentie, uleiul extravirgin nu trebuie folosit la prajeli, ci doar la salate. Exista varainte speciate de ulei de masline indicat pentru prajeli.
5. Nucile, bogate in fibre si grasimi “bune”
O mana de nuci pe zi poate reduce nivelul colesterolului si inflamatiile din artere. Nucile vin la pachet cu omega 3, grasimi monosaturate si fibre si sunt benefice pentru organism daca inlocuiesc grasimile rele din cipsuri si prajituri.
“Atentie insa la cantitate. Nucile si plantele oleaginoase au o densitate calorica destul de mare, care pot crea neplaceri celor care au probleme cu greutatea”, atentioneaza medicul Eduard Adamescu.
6. Migdalele scad riscul de diabet
Specialistii in alimentatie recomanda ca migdalele sa fie presarate peste legume, peste, pui si deserturi. Ele pot imbunatatii starea de sanatate a inimii datorita continutului bogat de vitamia E, fibre si grasimi bune, menite sa scada colesterolul si sa reduca riscul de diabet.
7. Portocalele lupta cu grasimile “rele”
Atat fructul cat si sucul de portocale contin fibre anti-colesterol (potasiu), care controleaza presiunea sangelui. Studiile arata ca sucul de portocale poate imbunatati functionarea vaselor de sange si scadea presiunea sanguina datorita antioxidantilor.
“Fructele proaspete sunt recomandate in orice situatie, deoarece sunt o sursa importantade vitamina C. Studiile dovedesc faptul ca citricele au un efect antioxidant mai puternic. Astfel, previn depunerea grasimilor in artere si contribuie la scaderea incidentei bolilor cardiovasulare”, accentueaza nutritionistul.
8. Morcovii controleaza zaharul din sange
Si morcovii se afla in topul alimentelor anti-colesterol datorita continutului de fibre. Cele mai recente cercetari arata ca morcovii ajuta organismul sa controleze nivelul de zahar in sange, reducand si riscul aparitiei diabetului.
9. Probioticele din iaurt dau imunitate organismului
Traditia spune ca iaurtul este benefic pentru oase, insa poate ajuta si in controlul presiunii sangelui. “Iaurtul este un aliment complex, cu calorii rezonabile si principii nutritive importante. Un iaurt cu grasimi putine ajuta la mentinerea echilibrului lipidic in organism, iar cel care contine probiotice este de folos functiilor imunologice ale organismului care impiedica aparitia aterosclerozei, “vinovata” de producerea bolilor de inima”, detaliaza Nicolae Hancu, presedintele Federatiei Romane de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice.
10. Cafeaua scade riscul cu 25%
Cafeaua poate sa protejeze inima prin evitarea aparitiei diabetului de tip 2. “O cantitate mica de cafea la filtru sau espresso previne aparitia diabetului zaharat, care indirect contribuie la aparitia bolilor de inima. Atentie insa ca cei cu aritmii cardiace sau insuficieta cardiaca au contraindicatie la cafea”, atentioneaza medicul Eduard Adamescu. (sursa: doctorulzilei.ro)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

vin rosu somon fasole neagra nuci migdale probleme cardiace
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1466 (s) | 23 queries | Mysql time :0.012473 (s)