News Flash:

Zbaterea ochilor, semn ca esti prea stresat. Vezi si alte simptome nebanuite ale stresului cronic

9 Iulie 2011
6857 Vizualizari | 0 Comentarii

Expertii in santatate sustin ca stresul cronic poate fi depistat usor daca esti atent la semnalele trimise de corp. Unele sunt insa surprinzatoare si s-ar putea sa nu le asociezi cu aceasta problema. Iata cateva simptome nebanuite ale stresului cronic, potrivit Yahoo Health:

1. Dureri musculare
"Stresul afecteaza cu siguranta sistemul nostru muscular si osos, si duce la muschi incordati sau crampe musculare", a spus Elizabeth Lombardo, psiholog si terapeut in Wexford, Pennsylvania. Daca experimentezi dureri de muschi care crezi ca ar avea legatura cu stresul, incearca acest exercitiu: respira adanc de 5- 10 ori si concentreaza-te pe relaxarea zonelor incordate din corp. Cand simti ca te doare ceafa, roteste-ti usor gatul sau roaga pe cineva sa iti faca un masaj scurt la umeri.

2. Zbaterea ochilor
Aceasta afectiune temporara poate fi deranjanta si ingrijoratoare, iar in unele cazuri, poate fi provocata de stres. "Starea este cunoscuta sub numele de blefarospasm", a spus Debbie Mandel, expert in sanatate si autoare a cartii "Dependenta de stres: Ghidul in sapte pasi pentru ca femeile sa isi recapete bucuria si spontaneitatea in viata". "Inchide ochii si imagineaza-ti cel mai fericit loc in care te-ai putea afla. Acest lucru te va ajuta". In plus, evita afectiunile oculare cauzate de stres, prin pauze periodice. "Daca te ustura ochii de la calculator, ridica-te si priveste pe fereastra, in zare. In cazul in care nu ai nici o panorama, inchide ochii si imagineaza-ti una", a spus Mandel.

3. Cuticule zdrentuite
Ai cuticulele si unghiile zdrentuite si uscate? Ar putea fi rezultatul unui tic nervos indus de stres. "Ticurile nervoase precum rosul unghiilor sunt felul in care ne canalizam stresul, distragandu-ne atentia prin ceea ce se numeste satisfacere orala", a spus Mandel, adaugand ca acest obicei este o modalitate comuna a femeilor de a rezista sentimentelor de stres si anxietate. Daca stresul se vede pe mainile tale, mai bine foloseste o minge anti-stres, ceva ce poti strange si apasa cand te afli la telefon cu un client dificil, de exemplu. Acest lucru te ajuta sa elimini stresul", a spus Mandel.

4. Cariile
Igiena orala deficitara este prima cauza a cariilor, dar stresul poate fi si el vinovat, in special daca iti scrasnesti dintii in timpul noptii, sunt de parere expertii. Mandel explica acest fenomen, mai comun in randul femeilor, ca "mestecarea stresului de peste zi". Problema este ca acest obicei prost poate eroda dantura, facand dintii mai vulnerabili in fata cariilor. Mandel sugereaza sa iti directionezi anxietatea cu un creion si o hartie. "Fa-ti timp sa scrii problemele tale pe o foaie, obiectiv, apoi gandeste-te la solutii. Totusi, daca scrasnirea dintilor este severa, mergi la dentist, pentru a primi tratament adecvat".

5. Eczemele
Pielea este un bun indicator al nivelului de stres. "Stresul poate provoca eczeme, de obicei pete rosii pe abdomen, spate, brate si fata", a spus Lombardo. "Desi nu stim ce le produce, unii experti cred ca este vorba despre efectele adverse ale stresului asupra sistemului imunitar, care elibereaza histamina si provoaca aceste mancarimi". Respiratiile profunde pot tine aceste neplaceri la distanta sau pot ameliora simptomele. Data viitoare cand simti ca iti creste nivelul de stres, pune mana deasupra buricului si respira lent. De fiecare data cand inspiri, mana trebuie sa se ridice, iar cand expiri, sa coboare. Fa acest exercitiu de 5- 10 ori pe zi.

6. Greata
"Stresul poate deranja stomacul, iar greata poate fi un produs al grijilor", a spus Mandel. Daca anxietatea iti provoaca greata, incearca urmatorul truc: lasa apa calduta de la robinet sa iti curga pe maini - este un remediu foarte bun pentru a tine aceasta senzatie la distanta.

7. Somnolenta
Senzatia de extenuare poate fi un rezultat al stresului. Hormonii stresului obliga corpul sa produca adrenalina, apoi pica intr-o stare de somnolenta. Stresul strica si calitatea somnului, deci te poti trezi oboist si irascibil. Pentru a evita acest lucru, mergi la culcare devreme sau, daca programul iti permite, dormi 30 de minute la amiaza. "Odihna este foarte productiva, pentru ca revii cu forte proaspete si te poti concentra mult mai bine dupa aceea", a spus Mandel.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

stresul cronic dureri musculare zbaterea ochilor cariile eczemele
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1729 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020485 (s)