News Flash:

Zaharul favorizeaza aparitia celulitei. Vezi si alte 8 efecte negative ale consumului de zahar

9 Decembrie 2011
3752 Vizualizari | 0 Comentarii

Indulcim ceaiul, cafeaua si preparatele cu fructe, desi de cele mai multe ori nu este necesar. Zaharul are efecte pozitive asupra organismului, dar mai ales negative. Consumat in exces, imbatraneste organismul, distruge vitaminele si determina stresul metabolic.

Zaharul este o substanta de semisinteza, care se obtine in principal din sfecla sau din trestia de zahar. Enzimele si celelalte substante nutritive atat de necesare vietii se pierd in timpul rafinarii. De aceea nu e bine sa consumati zahar foarte rafinat. Zaharul alb rafinat face mai mult rau decat bine sanatatii, din cauza ca nu aduce in organism niciun nutrient cu adevarat benefic. Iata cateva efecte negative ale zaharului:

1. Impiedica asimilarea calciului
Pentru a neutraliza zaharul, organismul isi mobilizeaza resursele de calciu in detrimentul dintilor si al oaselor, care devin din ce in ce mai fragile.

2. Saraceste organismul de vitamine si minerale
Excesul de zahar solicita si saraceste organismul de vitamina B1, magneziu si crom (un mineral pe care organismul il foloseste pentru digestia mancarii).

3. Favorizeaza ingrasarea si cresterea glicemiei
In plus, din cauza indexului glicemic ridicat (61) si a densitatii mari (397 kcal/100 de grame), zaharul ingrasa. "De aceea este indicat sa se consume doar 40 de grame de zahar pe zi, luate din alimente procesate, fructe si legume", sustine prof. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare.

Stevia, spre exemplu, este o planta mult mai dulce decat zaharul, care are capacitatea de a regla nivelul glicemiei in sange, de a infrana pofta de dulciuri si a tempera senzatia acuta de foame, fiind eficienta pentru cei care sufera de diabet sau de hipoglicemie.

4. Poate declansa tulburari hormonale
Printre cei care n-au voie sa consume zahar deloc se numara diabeticii, supraponderalii si persoanele care au colesterolul marit sau dizlipidemii. De asemenea, acest aliment poate declansa sau agrava boli la cei care au antecedente de diabet in familie, care se confrunta cu stres accentuat, alergii, infectii recidivante, osteoporoza, hipocalcemie, cardiopatii sau tulburari hormonale, gastrita hiperacida, colita de fermentatie ori probleme psihologice.

5. Impiedica dezvotarea hormonilor de crestere la cei mici

Potrivit specialistilor americani, zaharul in exces poate impiedica dezvoltarea hormonilor de crestere in cazul celor mici. De asemenea, acestia devin mai putin activi pentru ca organismul se ingreuneaza. 

6. Favorizeaza dezvoltarea celulelor canceroase
Legatura dintre cancer si zahar a fost indicata de studiile in vitro, care arata in mod clar ca substanta dulce duce la inmultirea mai rapida a celulelor tumorale. Mai multe studii arata o relatie intre acestea doua. Cercetatorii de la Universitatea din Minnesota au monitorizat peste 60.000 de pacienti de peste 14 ani, dintre care unii beau mai mult de doua portii de suc dulce pe saptamana. Acestia aveau un risc cu 87% mai mare de a face cancer pancreatic fata de restul.

In plus, cei de la Universitatea din Buffalo au descoperit ca femeile diabetice prezentau un risc cu 39% mai mare de a face cancer la san decat celelalte. 

7. Slabeste sistemul imunitar
Dulciurile contribuie la slabirea sistemului imunitar, iar organismul nu mai poate lupta impotriva infectiilor si bacteriilor. Infectiile cresc hranindu-se cu zahar, astfel incat candidozele, de exemplu, vor fi mult mai puternice si greu de tratat. Bacteriile care provoaca Candida se gasesc in mod normal in organism, dar sistemul imunitar le tine sub control. Totusi, atunci cand ai prea mult zahar in sange, acesta creaza mediul propice pentru dezvoltarea bacteriei.

8. Favorizeaza acneea si celulita
In timp ce dermatologii au avertizat multi ani la randul ca grasimile nesanatoase si ciocolata pot cauza adevarate crize acneice, un studiu din 2008 atesta in mod clar faptul ca ceea ce mananci iti afecteaza si calitatea pielii. Toate bauturile si alimentele rafinate ce contin zahar in exces, dar si fructele consumate in cantitati prea mari pot duce la probleme ale tenului.

De asemenea, zaharul in exces furnizeaza o cantitate mare de glucide cu absorbtie rapida, care in parte sunt transformate in energie si glicogen. Excesul de zaharuri este transformat in grasime, care se depune in tesutul adipos, care isi poate mari volumul de pana la 100 ori. 

Alimentele rafinate cu index glicemic ridica modifica calitatea si cantitatea tesutului conjunctiv esential pentru arhitectura si supletea pielii. Poti scapa de o parte mare din celulita doar renuntand la alimentele dulci. 

9. Duce la probleme de inima
Nu doar grasimile iti afecteaza inima, ci si zaharul. Jurnalul American de Sanatate spune ca persoanele care isi iau 17,5% din calorii din zahar sunt cu 20-30% mai predispuse la ridicarea nivelului de trigliceride, un tip de grasime nociva care se gaseste in sange. Atunci cand consumi mai mult zahar decat arde corpul tau, acesta este stocat in celule si, in timp, face foarte mult rau.

Acelasi studiu arata ca oamenii care isi iau 25% din calorii din zahar sunt de 3 ori mai predispusi la scaderea colesterolului "bun", HDL, care previne depunerea placilor de grasime pe artere, fata de cei care iau doar 5 procente calorii din zahar. 

Un nivel mare al trigliceridelor si un HDL scazut duc la ateroscleroza, o problema care creste riscul de infarct, atac cerebral si alte boli ale inimii.

Cu ce inlocuim zaharul
In categoria zaharurilor intra si glucoza, fructoza, zaharoza, amestecul de glucoza si zaharoza sau lactoza ori maltoza din bere, care are un index glicemic foare ridicat si provine din malt. "Cand citim pe eticheta unor produse «fara zahar adaugat», asta nu inseamna ca nu contine zahar din fructe ori legume", sustine profesorul Mencinicopschi.

Atentie insa! Faptul ca zaharul consumat in exces poate avea consecinte grave asupra organismului nu inseamna ca trebuie sa-l inlocuiti cu edulcorantii fara calorii, cum ar fi zaharoza sau fructoza. Potrivit specialistului in nutritie, nici zaharina nu ar trebui sa inlocuiasca zaharul, decat in cazuri speciale, cum este cel al diabeticilor, pentru ca nici aceasta nu e buna pentru organism.

Fructele proaspete insa, dar si cele uscate (smochine, curmale, coacaze) sunt excelenti inlocuitori ai zaharului. Pentru prajituri, e indicat sa folositi zahar brun in locul celui alb, deoarece are punctul de topire mai jos si este mai sanatos decat cel rafinat.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

inima
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1735 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020503 (s)