News Flash:

Vrei sa ai un somn linistit? Iata ce sa mananci in cursul zilei si seara

4 Mai 2014
1371 Vizualizari | 0 Comentarii
Pentru a grabi aparitia senzatiei de somn, consuma inainte de culcare carbohidrati si produse lactate.
O alegere ideala ar fi un bol cu lapte cald si fulgi de ovaz. Carbohidratii (cei sanatosi pentru organism) te ajuta sa ai o noapte linistita, iar lactatele contin triptofan, un aminoacid esential care contribuie la reglarea somnului.

Vezi si: Lipsa somnului ne urateste
 
Mananca cirese
Pe langa faptul ca sunt bogate in vitamine, ciresele contin melatonina, o substanta secretata in timpul noptii de organism, care este responsabila cu inducerea senzatiei de somn. Consumul de cirese, proaspete sau uscate, te poate ajuta sa adormi mai repede si sa ai un somn mai profund.
Nu consuma alimente condimentate
Nu servi la cina platouri aburinde cu alimente prea condimentate pe care obisnuiesti sa le "stingi" cu numeroase pahare cu apa. Opteaza pentru un meniu usor de digerat, nepicant, care nu va solicita organismul in timpul noptii.

Vezi si: Cum se manifesta apneea de somn 

Nu bea alcool
Daca depasesti doza zilnica de alcool recomandata (nu mai mult de un pahar de vin sau de bere), risti sa petreci o noapte agitata, din care te vei alege cu o durere de cap care a doua zi pare sa nu mai treaca cu nimic.
Nu alege mancaruri grase
Nu face greseala de a te delecta cu o portie mare de cartofi prajiti cu maioneza inainte de culcare, pentru ca nu vei reusi sa adormi prea usor. Totusi, asigura-te ca iti iei portia zilnica de acizi grasi Omega-3 (cosuma ton, somon, sardine), deoarece acestia joaca un rol important in inducerea senzatiei de somn.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alcool mancaruri grase noapte somn linistit
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1429 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014101 (s)