News Flash:

Vitaminele si mineralele obligatorii in sarcina

17 Martie 2011
3523 Vizualizari | 0 Comentarii

Pentru a putea ramane insarcinata, o femeie are nevoie de un echilibru hormonal similar cu cel al barbatilor, dar si de multe vitamine si minerale. Acestea sunt necesare si pentru buna evolutie a sarcinii. Statisticile arata ca aproximativ 20 - 30% din femeile gravide au un deficit de vitamine si minerale.

Alimentele consumate in starea naturala sau cat mai putin preparate maximizeaza aportul de substante nutritive din organism. Consumati mai ales legume si fructe proaspete, fasole, nuci, seminte, oua. Iata care sunt vitaminele si mineralele obligatorii in sarcina:

Vitamina A este un antioxidant esential pentru momentul conceptiei pentru ca ajuta la dezvoltarea embrionului pe timpul sarcinii. Surse naturale de vitamina A sunt morcovii, rosiile, varza, spanacul, dar atentie, o cantitate prea mare de vitamina A poate fi toxica pentru fat.

Vitaminele B
Reaprovizionarea cu vitaminele B trebuie sa se realizeze tot timpul deoarece acestea sunt solubile si se elimina prin procesul de urinare. Vitaminele B6 si B12 sunt importante pentru fertilitate si procesul hormonal. Cerealele integrale, inlocuitorii de carne pe baza de soia, carnea de pui si de curcan, ouale, spanacul sunt surse importante de vitamina B6. Vitamina B12 se gaseste in alimente precum carnea de oaie, scoici, midii, soia sau somon.

Acidul folic, alaturi de vitamina B12, este esential pentru producerea materialului genetic. Organismul nu poate stoca acid folic, de aceea el trebuie sa fie completat in mod regulat. Acid folic se gaseste in morcovi, avocado, ficat, galbenus de ou, pepene, drojdie.

Vitamina C este un antioxidant care joaca un rol important in productia de sperma si in ovulatie. Vitamina C este esentiala pentru functionarea normala a corpului pe timpul sarcinii. Surse excelente de vitamina C sunt coacazele negre, ardeiul rosu crud, citricele, capsunile, broccoli, varza de Bruxelles.

Vitamina E are rol antioxidant. Daca va planificati o sarcina este important sa consumati alimente bogate in aceasta vitamina. Ea se gaseste in seminte de floarea-soarelui, orez brun, oua, lapte, boabe de soia sau cartofi dulci.

Zincul este esential pentru diviziunea celulelor, pentru fertilitate, dar si pentru evolutia buna a sarcinii. Zincul se gaseste in ovaz, secara, migdale, seminte de dovleac si mazare.

Fierul este esential pentru productia globulelor rosii din organism. Organismul poate pierde fier prin menstruatie, sarcina, nastere sau pierderea de sange. Legumele cu frunze verzi, fasolea, crustaceele, carnea rosie, carnea de pasare sunt surse bune de fier.

Acizii grasi esentiali contribuie la productia de hormoni. Acestia pot preveni formarea cheagurilor de sange care apar la femeile ce au suferit avorturi recurente pe perioada sarcinii. Acizii grasi Omega 3 sunt importanti pentru dezvoltarea creierului si sistemului nervos al bebelusului dar si pentru sanatatea dumneavoastra in timpul sarcinii. 

Proteinele, mineralele si acizii grasi esentiali se gasesc mai ales in nuci si seminte. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

vitamina a vitaminele b vitamina c vitamina e zincul fierul omega 3
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1642 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014199 (s)