News Flash:

Vitamine pe care n-ar trebui sa le iei

3 Februarie 2014
3087 Vizualizari | 0 Comentarii
Pentru ca sunt esentiale pentru viata, iar lipsa lor iti poate avea efecte negative asupra organismului, la prima vedere pare o idee buna sa iei suplimente cu vitamine. Industria suplimentelor de vitamine si minerale, care este foarte profitabila, se bazeaza pe intuitia ca daca ceva este bun pentru tine in cantitati mici, un pic mai mult n-are ce sa strice. In realitatea,suplimentele de vitamine si minerale sunt in majoritatea cazurilor inutile (daca nu ai o deficienta serioasa), ba chiar iti pot face rau. 
Iata topul celor 5 vitamine pe care nu ar trebui sa le iei (asta daca nu ti le recomanda doctorul):
1. Vitamina C
Probabil cea mai populara vitamina, vitamina C se gaseste in multe fructe si legume. La inceputul explorarilor globale, marinarii mureau de scorbut, afectiune cauzata de lipsa vitaminei C. In 1700, doctorul scotian James Lind a demonstrat, in urma unui experiment, ca citricele pot vindeca scorbutul, desi vitamina C a fost descoperita abia ulterior, in anul 1930.
Vitamina C nu previne sau vindeca raceala, contrar credintei populare. Desi este in general inofensiva, o doza de 2000 de mg sau mai mare poate amplifica riscul aparitiei pietrelor la rinichi.
2. Vitamina A si beta-carotenul
Vitaminele A, C si E sunt antioxidanti laudati adeseori pentru proprietatile lor anti-cancerigene, insa acestea n-au fost evidentiate de studiile stiintifice realizate pana acum. Din contra, o cercetare a aratat ca fumatorii care au luat vitamina A erau mai predispusi sa se imbolnaveasca de cancer la plamani decat cei care n-au luat suplimente.
Vitamina A este foarte importanta pentru vedere, insa cantitatile exagerate pot fi toxice si pot cauza multiple efecte secundare grave.
3. Vitamina E
Vazuta ca un agent anti-cancer, vitamina E este un supliment popular. Un studiu facut in 2013, pe aproximativ 35.000 de oameni care au luat vitamina E a demonstrat insa contrariul: riscul de cancer la prostata este crescut in cazul barbatilor care iau vitamina E.
4. Vitamina B6
Complexul de vitamine B, care include vitaminele B6 si B12, este prezent in multe alimente, astfel ca deficientele sunt rare. Daca iei suplimente B6 perioade indelungate (peste un an de zile), sanatatea ta poate avea de suferit in ceea ce priveste sistemul nervos, existand cazuri de pacienti care si-au pierdut controlul asupra miscarilor corpului. 
5. Multivitaminele
Un studiu facut anul trecut pe aproximativ 38.000 de femei cu varste de peste 25 de ani a demonstrat un risc crescut de deces in cazul consumului de multivitamine, vitamina B6, acid folic, fier, magneziu, zinc si cupru.
In concluzie, vitaminele nu iti intaresc sistemul imunitar, nu reduc stresul, si nu previn racelile. Daca vrei sa iei vitamine, ignora marketingul si consulta mai intai medicul, potrivit fabuloase.ro.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

suplimente vitamine minerale 5 multivitaminele
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1477 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014599 (s)