News Flash:

Vitamine pe care este bine sa le asimilezi prin alimente, nu prin pastile

28 Ianuarie 2014
1330 Vizualizari | 0 Comentarii
Vitamina C
Probabil cea mai populară vitamină, vitamina C se găsește în multe fructe și legume. La începutul explorărilor globale, marinarii mureau de scorbut, afecțiune cauzată de lipsa vitaminei C. In 1700, doctorul scoțian James Lind a demonstrat, în urma unui experiment, că citricele pot vindeca scorbutul, deși vitamina C a fost descoperită abia ulterior, în anul 1930.
Vitamina C nu previne sau vindecă răceala, contrar credinței populare. Deși este în general inofensivă, o doză de 2000 de mg sau mai mare poate amplifica riscul apariției pietrelor la rinichi.

Vezi si: Cele mai bune vitamine care te mentin sanatos si frumos

 Vitamina A și beta-carotenul
Vitaminele A, C și E sunt antioxidanți lăudați adeseori pentru proprietățile lor anti-cancerigene, însă acestea n-au fost evidențiate de studiile științifice realizate pană acum. Din contră, o cercetare a arătat că fumătorii care au luat vitamina A erau mai predispuși să se îmbolnăvească de cancer la plămani decat cei care n-au luat suplimente.
Vitamina A este foarte importantă pentru vedere, însă cantitățile exagerate pot fi toxice și pot cauza multiple efecte secundare grave.
 Vitamina E
Văzută ca un agent anti-cancer, vitamina E este un supliment popular. Un studiu făcut în 2013, pe aproximativ 35.000 de oameni care au luat vitamina E a demonstrat însă contrariul: riscul de cancer la prostată este crescut în cazul bărbaților care iau vitamina E.

Vezi si: Cele mai importante vitamine pentru frumusete
 
4. Vitamina B6
Complexul de vitamine B, care include vitaminele B6 și B12, este prezent în multe alimente, astfel că deficiențele sunt rare. Dacă luați suplimente B6 perioade îndelungate (peste un an de zile), sănătatea dumneavoastră poate avea de suferit în ceea ce privește sistemul nervos, existand cazuri de pacienți care și-au pierdut controlul asupra mișcărilor corpului. 

Vezi si: Vitaminele stimuleaza fertilitatea
 
Multivitaminele
Un studiu făcut acum doi ani pe aproximativ 38.000 de femei cu varste de peste 25 de ani a demonstrat un risc crescut de deces în cazul consumului de multivitamine, vitamina B6, acid folic, fier, magneziu, zinc și cupru.
Mulți oameni obișnuiesc să cumpere un complex de vitamine pentru a lua doar o doză pe zi, dar combinarea mai multor vitamine este cu adevărat periculoasă.
In concluzie, vitaminele nu vă întăresc sistemul imunitar, nici nu reduc stresul, și nici nu previn răcelile, așa cum aflați de multe ori în reclame. Dacă vreți să luați vitamine, consultați mai întai medicul, pentru a vă recomanda dozele corecte.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

vitamina c multivitamine
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1827 (s) | 34 queries | Mysql time :0.026993 (s)