News Flash:

Vindeca incontinenta urinara fara operatie

17 Iulie 2018
15855 Vizualizari | 0 Comentarii

Incontinenta urinara - pierderea involuntara de urina afecteaza cu precadere femeile incepand cu varsta de 40 - 50 de ani, in special pe cele care au nascut in mod natural sau care au suferit diverse interventii chirurgicale in zona pelvina. Incontinenta urinara poate fi de doua feluri: de stres sau de efort. Incontinenta de stres apare atunci cand vezica este plina si exercita o presiune crescuta asupra planseului pelvin. In acest moment, apare o senzatie puternica de mictiune, iar in conditiile unei musculaturi slabite si cu o rezistenta scazuta apar pierderile de urina. Incontinenta de efort se manifesta pe acelasi fond, al unei musculaturi pelvine slabite, si este declansata de un efort fizic moderat precum tusea, stranutul sau chiar o banala alergare.

Incontinenta urinara cauzata de slabirea musculaturii locale poate fi tratata prin recuperare medicala, cu o singura conditie: sa nu fie o problema care dureaza de cativa ani, caz in care nu va ramane decat operatia. Controlul vezicii poate fi imbunatatit prin exercitii pentru musculatura planseului pelvian. Pana la 70% din cazurile usoare pana la moderate pot avea imbunatatiri sau pot fi chiar vindecate prin exercitii pentru planseul pelvian regulate si efectuate corect, timp de 3 pana la 6 luni. Dar, pentru ca efectele sa dureze, trebuie sa continuati exercitiile. Aceste exercitii functioneaza prin restabilirea controlului asupra muschilor care tin inchisa uretra. Nu este niciodata prea tarziu sa incepeti - va puteti imbunatati simptomele chiar daca aveti 70 sau 80 de ani. Iata ce trebuie sa faceti:

Mai intai trebuie sa identificati corect muschii. Cea mai buna cale de a face acest lucru este sa incercati sa stopati curgerea urinei cand sunteti la toaleta. Daca reusiti, inseamna ca muschii pe care i-ati folosit sunt cei potriviti pentru exercitiile pentru musculatura planseului pelvian. Atunci cand contractati acesti muschi, ar trebui sa simtiti ca si cum i-ati strange si i-ati retrage in interiorul corpului. Nu ar trebui sa simtiti fesele sau coapsele incordate, desi ar putea ajuta sa va incordati anusul (ca si cum v-ati abtine sa flatulati). Daca nu reusiti sa identificati corect muschii, puteti sa discutati cu doctorul dumneavostra, cu o asistenta sau cu un fizioterapeut. Odata ce ati identificat corect muschii, puteti sa incepeti sa faceti exercitii de cateva ori pe zi (30-40 de repetitii in total). Veti descoperi ca aceste exercitii se pot face in diferite pozitii: stand in sezut, stand in picioare, stand intinsa.

Cum se fac exercitiile pentru incontinenta urinara. La inceput, tineti muschii incordati timp de o secunda sau doua. Apoi, treptat, prelungiti timpul la zece secunde. Repetati exercitiile cat de des se poate, ajungand pana la 10 reprize. Odihniti-va, intre incordari, aceeasi perioada de timp cat ati tinut muschii incordati, de ex., daca ati stat incordata 10 secunde, odihniti-va tot 10 secunde. Puteti incerca niste contractii rapide, puternice, incordand muschii cat de tare puteti si apoi eliberand imediat. Din nou, repetati pana la de 10 ori. In plus fata de efectuarea acestor exercitii de cateva ori pe zi, ar trebui, de asemenea, sa va incordati musculatura planseului pelvian cand aveti nevoie de ei, spre ex., cand radeti, cand tusiti, cand va aplecati sau cand faceti orice altceva care determina scurgeri urinare. Continuati sa faceti exercitiile pentru musculatura planseului pelvian cateva luni la rand. Veti incepe sa observati o diferenta in primele 2-4 luni de exercitii regulate, dar fizioterapeutii recomanda continuarea lor vreme de 6 luni. Odata ce ati reusit sa va controlati incontinenta, veti putea reduce numarul exercitiilor. Totusi, va recomandam sa continuati sa utilizati acesti muschi in fiecare zi, atunci cand este nevoie, pentru a-i mentine intr-o stare eficienta de functionare.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

incontinenta urinara exercitii planseu pelvin
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1629 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013930 (s)