News Flash:

Varful performantei intelectuale se inregistreaza la varsta mijlocie. Vezi si cum poti imbunatati activitatea cerebrala

30 Mai 2011
2366 Vizualizari | 0 Comentarii

Barbara Strauch, editor la cotidianul New York Times arata in "The Secret Life of the Grown-Up Brain: The Surprising Talents of the Middle-Aged Mind" (Viata secreta a creierului matur: Talentele surprinzatoare ale mintii la varsta mijlocie) ca teza conform careia capacitatea creierului s-ar diminua la varsta mijlocie este un mit. Bazandu-se pe cele mai recente cercetari, autoarea sustine ca in aceasta perioada a vietii activitatea cerebrala poate fi  imbunatatita. Iata cateva modalitati prin care puteti face asta, potrivit Yahoo Shine.

1. Exercitii fizice pentru dezvoltarea neuronilor.
In ciuda popularei conceptii conform careia pierdem mii de celule din creier odata cu inaintarea in varsta, cercetarile arata ca acestea continua sa se dezvolte pe parcursul varstei mijlocii (40 - 68 de ani), in special la nivelul invelisului neuronilor, numit mielina, care ajuta la stabilirea unor conexiuni in vederea dezvoltarii simtului de orientare.

Pentru dezvoltarea neuronilor, sunt recomandate exercitiile fizice, in special cele aerobice. Sportul imbunatateste circulatia sangelui, inclusiv la nivelul creierului, ceea ce contribuie la regenerarea celulelor din girusul dintat - o importanta zona a creierului pentru procesele de memorare si invatare -, dar si a altor neuroni.Incercati sa faceti exercitii aerobice, inclusiv sa mergeti in ritm alert, timp de 30 de minute pe zi.

2. Reduceti consumul de dulciuri.
Intelepciunea varstei mijlocii nu se datoreaza numai experientei, ci si unor schimbari la nivelul creierului. Spre deosebire de tineri, care tind sa-si foloseasca doar partea dreapta sau stanga a creierului, cei aflati la varsta mijlocie tind sa le foloseasca pe ambele. Astfel, ei pot judeca mai bine asupra unei situatii si desprinde mai repede concluzii.

Cercetarile arata insa ca la aceasta varsta cresterea nivelului de glucoza din organism, asociata cu procesul normal de imbatranire, duce la inflamatie, care afecteaza anumite parti ale creierului, precum girusul dintat, incetinind procesul cognitiv. Ajutati-va mintea sa ramana agera reducand consumul de dulciuri si consumand alimente precum cartofii dulci si cerealele integrale, care combat cresterea glicemiei.

3. Invatati o limba straina.
Se poate ca lobul frontal, responsabil cu concentrarea, sa se micsoreze odata cu inaintarea in varsta. Acest lucru inseamna ca atentia va va fi distrasa mai usor si veti avea probleme cu amintirea unui nume. Pe de alta parte, mai putina concentrare poate fi benefica, permitandu-va sa gasiti solutii mai creative la probleme. Studiile au aratat ca o minte mai putin concentrata poate fi mai creativa, deoarece este mai probabil sa faca legaturi intre idei ce nu par sa aiba vreo legatura unele cu altele.

Incercati sa practicati activitati care va solicita mental cel putin o data pe saptamana pentru a va mentine neuronii activi. Studiile au aratat ca oamenii care au activitati de petrecere a timpului liber ce implica procesarea de informatii, precum lectiile de pian sau invatarea unei noi limbi straine, sunt de doua ori mai putin predispusi la Alzheimer decat cei care nu au astfel de preocupari.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

varsta mijlocie activitatea cerebrala mielina girusul dintat
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1635 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019931 (s)