News Flash:

Unele legume sunt mai bune gatite decat proaspete! Vezi care!

24 Februarie 2013
2165 Vizualizari | 0 Comentarii
Prin preparare termica, anumite legume isi sporesc calitatea nutritionala si ne ofera o cantitate mai mare de substante benefice pentru sanatate, sustin specialistii.
Prepararea termica este esentiala pentru alimentatia moderna: inmoaie produsele din carne si fibrele de celuloza din anumite legume si fructe, astfel incat dintii nostri mici, maxilarele lipsite de forta si sistemul digestiv sa poata face fata. Majoritatea adeptilor alimentatiei "raw" (cei care consuma doar alimente crude,  nepreparate termic) spun ca prin fierbere, de exemplu, se pierd majoritatea substantelor nutritive din fructe si din legume si, de aceea, ele ar trebui consumate doar in stare proaspata.
Nutritionistii contrazic aceasta teorie si spun ca unele legume devin mai benefice pentru sanatate atunci cand sunt gatite. Iata cateva dintre legumele al caror continut nutritional a fost studiat de specialisti si care este modul cel mai bun de a le consuma:
Sparanghelul - gatit
Atunci cand este fiert in baie de abur, substantele anticancer din compozitia sparanghelului devin mai usor de absorbit de organismul nostru. Este vorba in principal despre glutation, un antioxidant puternic, si despre inulina, care asigura echilibrul florei intestinale.
Sfecla rosie - cruda
Prin preparare termica, sfecla rosie isi pierde pana la 25% din acidul folic, principalul aliat pentru sanatate pe care il contine. Acidul folic este esential pentru buna functionare a creierului, dar si pentru a asigura dezvoltarea corespunzatoare a fatului, daca intra in dieta femeilor insarcinate.
Rosiile - gatite
Sosul de rosii aduce mai multe beneficii pentru sanatate decat legumele in forma proaspata, arata studiile. Continutul de licopen, principalul antioxidant din compozitia acestor legume, este sporit prin incalzire.
Broccoli - crud
Majoritatea il consumam fiert in baie de abur sau gatit la cuptor, dar ambele moduri de preparare sunt daunatoare pentru substantele nutritive din compozitia legumei verzi. Cel mai bine este sa mancam broccoli in stare proaspata, in salate, in combinatie cu ceapa, cu ulei de masline si cu seminte de in, de exemplu. Substanta cea mai sensibila la prepararea termica din compozitia broccoli-ului este mirozinaza, o enzima care ajuta la eliminarea factorilor cancerigeni de la nivelul ficatului.
Ciupercile - gatite
Prin preparare termica - indiferent ca este vorba despre fierbere, sotare, frigere pe gratar sau la cuptor - ciupercile isi cresc continutul de potasiu, un mineral esential pentru muschi sanatosi.
Ceapa - cruda
Prin fierbere sau coacere, ceapa pierde aproape tot continutul fitonutrientului alicina, care prezinta mai multe roluri benefice pentru sanatate si care, in plus, confera senzatia de satietate pe termen lung, ajutandu-ne astfel sa ne mentinem silueta.
Ardeii rosii - cruzi
Vitamina C, una dintre principalele substante nutritive din compozitia ardeilor rosii, este extrem de sensibila la temperaturi inalte. De aceea, este bine sa-i mancam preponderent in stare proaspata, in salate sau pe post de aperitiv.
Spanacul - gatit
Daca mancam ciorba de spanac sau mancare gatita cu spanac, vom primi mai mult calciu, fier si magneziu decat daca am consuma spanacul proaspat, in salate. (sursa: adevarul.ro)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

preparare termica legume sparanghelul gatit rosiile gatite
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1782 (s) | 23 queries | Mysql time :0.059950 (s)