News Flash:

Iata un program de slabit pe termen lung!

15 Martie 2019
349 Vizualizari | 0 Comentarii

Dieta este un program de management al greutatii creat de o echipa de experti in nutritie de la Mayo Clinic, pe baza cercetarilor si a experientei clinice. Potrivit mayoclinic.org. regimul este conceput pentru a ajuta pacientii sa-si ajusteze stilul de viata prin adoptarea unor obiceiuri de alimentatie sanatoase. Scopul este acela de a face alegeri simple si placute care sa duca la obtinerea unei greutati normale care sa fie mentinuta pe tot parcursul vietii. Dieta se focuseaza pe schimbarile in rutina zilnica, pe consumul de legume si fructe, pe interdictia de a manca in fata televizorului si pe exercitii fizice efectuate timp de 30 de minute, in fiecare zi. Totodata, ea poate fi adaptata in functie de nevoile fiecaruia si de problemele lui de sanatate. Regimul se adreseaza celor care vor sa piarda kilograme in urma unei diete create de profesionisti, nu vor sa numere fiecare calorie sau sa elimine grupe intregi de alimente, le place sa consume fructe si legume, vor sa se debaraseze de un stil de viata nesanatos, vor sa devina mai activi si sa reduca riscul de a dezvolta anumite boli asociate obezitatii. Cu toate acestea, sfatul echipei de la Mayo Clinic este acela ca pacientii sa discute cu medicii curanti, mai ales daca au si alte probleme de sanatate.

Dieta are doua mari etape. Prima, mai restrictiva, care dureaza una-doua saptamani, este gandita pentru a declansa pierderea in greutate – intre 2,7 si 4,5 kilograme – consumand intre 500 si 1.000 de calorii pe zi. In timpul acestei etape, pacientul se axeaza pe insusirea acelor obiceiuri de viata sanatoasa asociate cu o greutate normala, cum sunt de exemplu sa nu manance in timp ce priveste la TV, sa nu bea alcool, sa nu manance in oras si sa faca exercitii fizice, timp de 30 de minute pe zi. In aceasta faza este interzis zaharul care nu provine din fructe si alimentele procesate. Pot fi consumate fructe si legume la liber, cereale integrale, proteine vegetale si lactate si grasimi sanatoase. Piramida alimentara a dietei are la baza fructele si legumele, apoi carbohidratii, proteinele/lactatele, grasimile si, ultimul etaj, dulciurile. Daca portiile din grupele aflate la baza piramidei pot fi generoase, cu cat inaintam spre varf, portiile devin mai mici. Cei carora li se pare o scadere prea brusca a numarului de calorii o pot lua mai usor pentru a evita starea de slabiciune si senzatia de foame. A doua etapa este cea de consolidare, odata deprinse obiceiurile de viata sanatoasa. Etapa are in vedere insusirea alegerilor alimentare potrivite, dimensiunea portiilor, planificarea meniului, acutivitatea fizica. Se esetimeaza ca numarul kilogramelor aierdute in cadrul acestei faze variaza intre 0,5 si un kilogram pe saptamana pana la atingerea nivelului dorit.

Regimul alimentar Mayo are mai multe niveluri de calorii. Acesta este un plan pentru 1.200 de calorii pe zi. 
Micul dejun: O jumatate de cana de cereale din ovaz cu o cana de lapte si doua linguri de stafide, un sfert de mango si o bautura zero calorii. 
Pranz: Cartofi dulci cu salata de legume fara ulei si o bautura zero calorii 
Cina: O felie de pizza, o cana trei sferturi de mix de fructe si o bautura zero calorii. 
Gustare: Un ardei gras feliat si doua linguri de humus. Dulciurile trebuie limitate de 75 de calorii pe zi. sursa: adevarul.ro
S.D.
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta slabire ceai slabit
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1430 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020811 (s)