Un compus din canabis poate avea aplicatii impotriva bacteriilor rezistente la antibiotice

1 Iulie 2019

Cannabidiolul, unul dintre compusii care pot fi identificati in plantele de canabis, dar care nu are efect halucinogen, are aplicatii in lupta impotriva bacteriilor rezistente la antibiotice.

In timpul Conferintei Anuale a Societatii Americane pentru Microbiologie, Mark Blaskovich, chimist de la Universitatea Queensland, a descris efectele remarcabile ale cannabidiolului (CBD), un extract din canabis, in eradicarea unei game largi de bacterii, noteaza descopera.ro, care citeaza Futurism. Dr. Blaskovich a descoperit, in cadrul studiului sau, ca o forma sintetica de cannabidiol este capabila sa distruga cateva tipuri periculoase de bacterii, printre care stafilococul auriu si chiar bacteriile care cauzeaza pneumonie.

Oamenii de stiinta au concluzionat ca cannabidiolul este eficent in lupta impotriva bacteriilor Gram-pozitive, acele bacterii care au un perete celular mai gros, dar nu si impotriva bacteriilor Gram-negative. Acestea din urme fiind, in general, mai rezistente la antibiotice. Munca depusa de dr. Blaskovich este promitatoare, dar trebuie privita cu rezerve atunci cand ii sunt luate in calcul aplicatiile. Momentan, studiile sale se afla in faza intiala, nefiind trecute prin procesul de peer review sau publicate intr-un jurnal stiintific. De asemenea, pana acum nu s-a aflat care este motivul pentru care cannabidioulul este capabil in distrugerea bacteriilor. „Mai este nevoie de multa munca pentru a demonstra ca cannabidiolul se poate dovedi eficient in tratarea infectiilor serioase in cazul oamenilor”, a declarat dr. Blaskovich. De asemenea, el mai adauga ca „ar putea fi foarte periculoasa folosirea cannabidiolului in locul unor antibiotice testate”.

beneficii cannabis