News Flash:

Un aliment putin cunoscut - efecte uimitoare pentru sanatate

17 Februarie 2015
8193 Vizualizari | 0 Comentarii
Amarant
Amarantul este o planta inalta, cu frunze late verzi, flori de culoare rosu aprins sau auriu. Florile sunt sub forma unor muguri de cereale minuscule, motiv pentru care planta intra deseori in categoria “cerealelor”. Dar amarantul nu este o cereala precum ovazul, graul sau orezul. Este uneori denumit “pseudo-cereala” datorita structurii sale nutritionale, similara cu a cerealelor. In Romania, creste o specie a amarantul numita, surpinzator, stir. Spun surprinzator, pentru ca stirul este considerat mai mult o planta buna pentru animale.

Cinci plante de leac, mai bune decat orice produs farmaceutic 
Unul dintre cele mai importante aspecte ale acestei cereale este ca nu contine gluten. Boabele macinate dau o faina de o nuanta de alb-ivoriu, desi “mugurii” rosii pot fi si ei macinati pentru a conferi culorii o nuanta mai rosiatica, dar si un aport nutritiv mai mare.
Amarantul se gateste precum orezul, quinoa sau pastele: se fierbe in multa apa (sase cani de apa la o cana de amarant), timp de 15 – 20 de minute, se strecoara, se clateste si se consuma.
Amarantul este foarte bun pentru ingrosarea sosurilor, a supelor, a tocanitelor si chiar a jeleurilor. Consumat ca o gustare, amarantul poate avea o consistenta usoara, cu aroma de nuci sau usor piperata. Amarantul este mult mai nutritiv decat oricare dintre varietatile de cereale adevarate, potrivit viataverdeviu.ro.
Un motiv pentru care amarantul se distinge printre cereale este continutul sau nutritiv remarcabil. Este mai bogat in minerale, precum calciu, fier, fosfor si carotenoide decat majoritatea legumelor. Are si un continut de proteine impresionant: la o cana de amarant acesta contine 28.1 grame proteine comparativ cu 26.3 grame la aceeasi cantitate de ovaz si 13.1 grame la o cana de orez.

Stirul, planta porcilor, este benefic si oamenilor 
Amarantul este si o sursa buna de lizina, un amino acid important cu un continut proteic comparativ cu al laptelui, dar mai usor de digerat; ceea ce nu se poate spune despre restul cerealelor. Pe langa aceasta, mai contine si proteinele de baza denumite albumine si globuline, care, in comparatie cu prolaminele din grau, sunt mai solubile si mai digerabile.
O cana de amarant crud contine 15 miligrame de fier, in timp ce orezul alb contine numai 1.5 miligrame. O cana de amarant crud contine 18 miligrame de fibre, comparativ cu orezul alb care contine numai 2.4 grame.
Cu un continut de 105% de mangan din necesarul zilnic pe portie, amarantul contine in acelasi timp si mai putini carbohidrati. Are un continut triplu de calciu si e foarte bogat si in magneziu, fosfor si potasiu. Amarantul contine 6 pana la 10% grasimi, predominant nesaturate dintre care  77% acizi grasi nesaturati, printre care acidul linoleic, necesar unei nutritii optime. Nu in cele din urma, amarantul este singura cereala studiata ce contine vitamina C.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

Amarant-1
amarantul planta frunze muguri pseudo-cereala
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1676 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021324 (s)