Tu stii cate bacterii se afla pe telefonul tau mobil? - FOTO

22 Februarie 2013
Un grup de studenti de la Universitatea Surrey din Marea Britanie a aflat, cu ajutorul unui test bacteorologic, cati microbi, bacterii si microorganisme daunatoare se afla pe telefoanele mobile imediat dupa folosirea acestora.
Studentii britanici care urmeaza o specializare bacteorologica in cadrul Universitatii Surrey se asteptau la rezultate surprinzatoare, care, in cele din urma s-au si confirmat, relateaza dailymail.co.uk, citat de mediafax.ro.

Dupa ce au reusit sa imprime intreaga portiune a unui telefon mobil pe o lamela speciala de microscop, in doar trei zile rezultatele pe care studentii le asteptau au fost cu adevarat uimitoare.
O mare portiune din ecranul telefoanelor este acoperita in mod constant de microorganisme care, din fericire, nu sunt periculoase pentru corpul uman, sustin studentii.
Potrivit acestui studiu aproximativ 20% dintre utilizatorii de telefoane mobile sunt purtatori ai acestor microorganisme care se gasesc de cele mai multe ori in canalele nazale ale oamenilor.
Coloniile de bacterii care se formeaza pe suprafetele telefoanelor provin din flora invizibila de microorganisme a corpului uman.

Doctorul Simon Park, lector universitar in biologie moleculara, sustine ca acest experiment facut de studenti ii ajuta sa descopere o lume microbiologica pe suprafete ale unor obiecte folosite zi de zi.
"Din aceste imagini se poate vedea foarte clar felul in care aceste bacterii cresc pe suprafata telefoanelor mobile. Bacteria care se dezvolta in acest caz se numeste Bacillus mycoides. Acest mod de dezvoltare al bacteriilor este unic in cazul bacteriei. Din aceste rezultate se pare ca telefoanele nu tin minte doar numere ci si ce fel de contacte are fiecare om cu suprafete ce ajuta la dezvoltarea microorganismelor", sustine Simon Park.

Galerie Foto