News Flash:

Tu stii cat zahar are fructul tau preferat? Descopera fructele cu cea mai mare si cea mai mica cantitate de zahar

29 Aprilie 2016
890 Vizualizari | 0 Comentarii
Fructele contin cantitati mici de proteine si lipide, dar un procent mare de apa, ceea ce le confera o valoare calorica redusa. Zaharul se gaseste sub forma de fructoza care se metabolizeaza in glucoza si ofera energie creierului.
Fructele sunt cele mai bogate in vitamine liposolubile si hidrosolubile, cum ar fi:

Vitamina A, implicata in procesele mentinerii sistemului respirator si imbunatatirii vederii.
Vitamina B6, reglatoare a colesterolului, mentine echilibrul psihic si inlatura stresul.
Vitamina C, previne si trateaza infectiile, imbunatateste sistemul imunitar.
Vitamina E, implicata in buna functionare a glandelor sexuale si endocrine, efect anticancerigen.

Fructele proaspete contin o cantitate mai mare de fibre, apa, vitamine si minerale, dar si o cantitate mai mare de zahar. Chiar daca ele contin zahar natural, este indicat sa ne monitorizam cantitatea ingerata.

Cea mai mare cantitate de fructoza se afla in curmalele proaspete cu un procent de 23 g/portie (100g), iar cea mai mica cantitate de fructoza se gaseste in lime sau lamaia verde, adica 0,4 grame/ o bucata fruct.

Fructele cu cea mai mare cantitate de zahar:
Curmalele: 23 grame/portie.
Strugurii: 18 grame/portie.
Bananele bine coapte: 15,6 grame/portie.
Mango: 14,8 grame/portie.
Ciresele: 14,6 grame/portie.
Merele: 13.3 grame/portie.
Ananasul: 11,9 grame/portie.
Kiwi: 10,5 grame/portie.
Perele: 10,5 grame/portie.
Rodia: 10,1 grame/portie.

Fructe cu un continut mic de zahar dar bogate in fibre

Fructele cu cea mai mica cantitate de zahar (recomandate in curele de slabire):
Lime sau lamaile verzi: 0,4 grame/portie.
Capsunile: 5,8 grame/portie.
Grepfrutul: 6,2 grame/portie.
Smochinele proaspete: 6,9 grame/portie.
Afinele: 7,3 grame/portie.

5 fructe care au cel mai scazut continut de zahar

Doza zilnica de zahar
Consumul ridicat de zahar este corelat cu cresterea in greutate, obezitatea, diabetul de tip 2 si bolile de inima. Asociatia Americana a Inimii (AHA) precizeaza ca femeile ar trebui sa consume pe zi 25 g de zahar iar barbatii 37,5 g.

Mananca cat mai multe fructe proaspete, de preferat pe stomacul gol, si alege-le in functie de sezon. Astfel, problemele digestive, kilogramele in plus, lipsa de energie si aspectul tern al pielii vor fi de domeniul trecutului.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

fructele fructoza
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1923 (s) | 34 queries | Mysql time :0.041764 (s)