News Flash:

Tu stii cat colesterol contin alimentele pe care le consumi frecvent?

19 Martie 2013
4952 Vizualizari | 0 Comentarii
Nivelul ridicat de colesterol este responsabil pentru atacurile cardiovasculare, ateroscleroza, litiaza biliara si o multime de alte boli, dar acest colesterol are un rol esential in mentinerea sanatatii corpului. In literatura de specialitate se vorbeste despre colesterol bun si colesterol rau. Diferentele dintre colesterolul bun si cel rau sunt urmatoarele:
- lipoproteinele de joasa densitate (LDL) transporta 65% din totalul de colesterol sangvin; acest complex determina depunerile de colesterol in interiorul vaselor. Acest tip de colesterol este asa-numitul colesterol rau, scrie doctorulzilei.ro.
- lipoproteinele de foarte joasa densitate (VLDL), precursorul LDL, transporta aproximativ 15% din totalul de colesterol sangvin, dar sunt necesare ficatului pentru a produce LDL.
- lipoproteine de inalta densitate (HDL) transporta in jur de 20% din totalul de colesterol sangvin. Fiind compuse in principal din lecitina, lipoproteinele de inalta densitate distrug depozitele de colesterol de pe vasele sangvine si asigura circulatia colesterolului fara a bloca arterele. Acest colesterol este asa-numitul colesterol bun.
In acest context, este important raportul dintre LDL (colesterol rau) si HDL (colesterol bun). Nivelul total de colesterol sangvin nu trebuie sa depaseasca valoarea de 200 mg/dl.
Principala metoda prin care puteti tine in frau colesterolul este regimul alimentar. ,,Regimul alimentar trebuie sa contina cat mai multe fructe si legume, cereale integrale si diverse lactate degresate, peste atat slab cat si gras. Evitati preparatele din carne de porc, oaie, miel, branzeturile grase care au un continut de colesterol aproape similar cu cel al carnii grase de porc, dulciurile concentrate si alcoolul", recomanda medicul cardiolog Luminita Iliuta.
Ouale sunt o sursa importanta de proteine, vitamine si minerale, insa contin o canitate destul de mare de colesterol (aprox. 25mg pe ou). De aceea, nu ar trebui sa consumam mai mult de 3 pe saptamana. Iata care este cantitatea de colsterol care se gaseste in alimente (pentru 100 de produs)
- galbenus de ou: 504
- ficat: 300
- unt: 250
- carne rosie slaba: 100
- carne de miel: 98
- branza: 90
- carne de pui: 81
- maioneza: 70
- ton: 65
- lapte: 14
- cacao: 10
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

colesterol atacurile cardiovasculare ateroscleroza litiaza biliara
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2003 (s) | 23 queries | Mysql time :0.060831 (s)