News Flash:

Trucuri pentru a tine bolile la distanta

4 Februarie 2014
1214 Vizualizari | 0 Comentarii
Stiai ca de multe ori alimentatia poate tine locul medicamentelor? O parte dintre alimente nu ne incanta doar papilele gustative, ci au si proprietati curative. Pentru a preveni si trata neplacerile sezonului rece nu trebuie sa-ti lipseasca din meniul zilnic proteinele, legumele si fructe. Aportul de vitamine si de minerale din fructe ajuta la intarirea sistemului imunitar, oferind mai multa protectia organismului impotriva infectiilor. Beneficii aduc si alimentele bogate in zinc si seleniu, cum sunt nucile, ouale, semintele de in, carnea de vita, ficatul de porc, care reduc severitatea si durata bolilor din sezonul rece.
Miscarea in aer liber, aliat al imunitatii
Chiar daca iarna nu este anotimpul cel mai potrivit pentru miscarea in aer liber, nu uita ca activitatea fizica „joaca”un rol important in prevenirea bolilor. Plimbarile ajuta la intarirea imunitatii, maresc circulatia sangvina de la nivelul creierului si sunt un o buna terapie impotriva stresului. Avand in vedere ca virusul racelii se transmite mult mai usor de la persoana la persoana in spatiile inchise, miscarea in aer liber te fereste de acest contact direct. Studiile realizate in ultimii ani au aratat ca doar o jumatate de ora de alergare usoara ajuta la cresterea numarului de anticorpi.
Odineste-te corespunzator!
Un somn bun este esential pentru recastigarea energiei de care ai nevoie in ziua urmatoare, dar si pentru sanatatea ta. Lipsa unui program de somn duce la cresterea nivelului de stres, ceea ce face ca sistemul imunitar al organismului sa fie mai vulnerabil in fata virusurilor din mediul inconjurator. Daca raceala sau gripa a pus deja stapanire pe tine, afla ca un somn odihnitor ofera organismului timpul de refacere de care are nevoie.
Alte sfaturi utile:
-         Pentru a ajuta corpul sa lupte impotriva bolilor de sezon consuma cat mai multe alimente bogate in vitamina C (kiwi, portocale, grepfrut, patrunjel, lamaie);
-         Spala-te cat mai des pe maini pentru a tine la distanta infectiile;
-         Nu uita sa te hidratezi. Lichidele ajuta la eliminarea toxinelor din organism;
-         Chiar si fumatul pasiv poate afecta sistemul imunitar. Incearca sa reduci pe cat posibil numarul tigarilor, dar si bauturile alcoolice;
-         Bea cat mai multe lichide calde. De exemplu, aburii degajati de supa de pui ajuta la eliberarea cailor respiratorii;
-         Evita sa-ti atingi nasul si gura deoarece poti capata mai usor un virus. (sursa: clickpentrufemei.ro)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimentatia alimente proprietati curative proteinele legumele fructe
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1637 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019992 (s)