News Flash:

Trucuri in caz ca vrei sa renunti la cafea

6 Aprilie 2019
255 Vizualizari | 0 Comentarii

Nu poti sa te trezesti dimineata fara o cafea si simti ca nu poti rezista o zi întreaga fara cateva cani? În acest caz, faci parte dintre miile de persoane dependente de cafea. Nu trebuie sa uiti ca excesele, indiferent de natura lor, nu fac bine nimanui. Asa se întampla si în cazul cafelei. În cantitati mari, cafeaua devine nociva pentru organism. Statisticile arata ca tot mai multi romani beau cafea. Un studiu efectuat în 2003 de ISRA Center arata ca 91% din populatia urbana a Romaniei obisnuiesc sa consume cafea. Cand este momentul sa renunti sau sa reduci consumul de cafeina? În cazul în care experimentezi simptome precum iritabilitate, anxietate, tremor, nervozitate, insomnii, cefalee, tulburari de ritm cardiac. Acestea indica excesul (peste 400 mg de cafeina) care poate duce la intoxicatie cofeinica (cofeinism). Potrivit specialistilor, în primele 12-24 de ore de la momentul renuntarii la cafeina, te poti confrunta cu simptome precum: dureri de cap; stare de oboseala si somnolenta; depresie si iritabilitate; dificultati în concentrare; simptome asemanatoare gripei: voma, greata, dureri musculare.

Iata cateva sfaturi care te pot ajuta sa scapi de dependenta de cafea: Începe usor! Alege-ti o zi în care nu muncesti sau nu esti foarte ocupata si renunta la cafea. Astfel poti sta în pat si dormi o ora daca lipsa cafeinei te lasa fara energie. / Daca simti ca nu poti renunta dintr-o data la cafea, poti începe prin reducerea cafeinei pe parcursul mai multor zile. De exemplu, în prima zi redu la jumatate numarul de cafele, iar în a doua zi evita sa bei cafea dupa-amiaza. / Simti nevoie unei bauturi energizante dimineata? Alege sa bei o cana cu ceai verde. Are un continut scazut de cafeina si este bogat în antioxidanti.  /  Ia un supliment de vitamine B sau opteaza pentru alimentele care le contin, precum naut, spanac sau cereale integrale. Acestea îti vor asigura energia pe care o ofera si cafeina. / Încearca ceaiul rooibos (ceai rosu african). Nu contine cafeina si te scapa de starea de oboseala si iritabilitate specifica renuntarii la consumul de cafea. /  Atentie la sursele de cafeina! Dupa cum cafeaua nu este singura sursa si cafeina poate fi gasita în cantitati mari si în bauturile energizante sau ciocolata. Evita-le si cauta noi metode de a te energiza. Una dintre cele mai bune este exercitiul fizic. / Mareste consumul de apa! Ajuta la detoxifiere si te scapa de migrene si constipatie.
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dimineata cafea dependent tremor nervozitate insomnii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1398 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014080 (s)