News Flash:

Trucuri ambientale pentru mentinerea greutatii ideale

9 Mai 2019
381 Vizualizari | 0 Comentarii

Daca ati incercat totul pentru a slabi, ati respectat toate regulile, ati tinut dieta recomandata de nutritionist si tot nu v-ati atins scopul, este bine sa stiti ca, potrivit psihologilor, ambientul joaca un rol subtil, dar determinantin acest proces.

Acoperiti dulciurile cu folie opaca. Existain casa fiecaruia o multime de mici detalii careilincurajeaza pe cel care locuieste acolo sa manance mai mult decat ar trebui. „Doua lucruri ne influenteaza permanent: cele pe care le facem constient si cele pe care le facem automat. Foarte multe dintre obiceiurile noastre alimentare intrain a doua categorie”, explica psihologul Laura McGowan, specializatain alegerile alimentare ale adultilor. Din fericire, exista mici trucuri ambientale care pot face o mare diferenta,in conditiilein care o persoana iain medie 200 de decizii legate de hranain fiecare zi, noteaza „Daily Mail”. Primele modificari pot interveni, fireste,in bucatarie. Simpla plasare a alimentelorin cutii transparente si folosirea foliei opace pentru acoperirea dulciurilor va vor face sa nu mai poftiti la hrana nesanatoasa, sunt de parere expertii.

Impartiti hrana din frigiderin portii mici. Cei mai multi dintre noi sunt constant sub imperiul alegerilor inconstiente privind alimentatia, precum si sub influenta bombardamentului zilnic al reclamelor la mancare,in special al manipularilor de tipul „una plus una gratis”. „Ca urmare, este foarte simplu ca mediul ambiant sa ne influenteze fara sa stimintr-o directie pe care nu ne-o dorim”, puncteaza doctor Brian Wansink, autor al unui studiuin materie de nutritie la Universitatea Cornell, din New York. Alt truc care poate fi utilizat pentru a contracara aceste efecte esteimpartirea hraneiin portii mici sau individuale, ceea ce vaimpiedica supraalimentarea,intrucat deschiderea unei a doua portii actioneaza ca un declic. De asemenea, daca ati gatit mai mult, puneti deoparte surplusulinainte de a va aseza la masa, pentru ca veti fi tentati sa va mai puneti o portie daca stiti ca e oala plinain preajma. Nuin ultimul rand, reorganizati frigiderul, punand alimentele nesanatoasein spate si aducand laindemana variantele permise si gatitiin vase de sticla, care sa va arate cand mancarea este prea multa.

Farfurii de alta culoare decat mancarea. Un alt secret care, potrivit psihologilor si specialistilorin nutritie, este directionat spre mentinerea greutatii sau succesul dietei este obisnuinta de a face cumparaturile alimentare online. Aceste concluzii sunt sustinute de datele unui studiu publicat de „International Journal of Behavioural Nutrition”, care atesta faptul ca acest tip de a face cumparaturi duce la alegeri mai sanatoase. De asemenea, mancati din farfurii mai mici, pentru ca s-a demonstrat ca persoanele care fac asta se hranesc cu portii mai reduse. In plus, puneti mancareain farfurii care contrasteaza cu nuanta acesteia. Mai exact, nu consumati orez alb din farfurie de aceeasi culoare, pentru ca veti manca mai mult cu peste 20%.

Beti vin din pahareinalte si ascultati jazz. Cercetatorii au constatat ca atunci cand vinul este turnat la masain pahareinalte siinguste, oamenii beau mai putin. „Este un truc vizual; un pahar maiinaltil face pe om sa creada ca are mai multa bauturain fata”, explica McGowan. Totodata, aranjati si restul „scenei” pe care veti lua masa totin directia eliminarii surselor de sabotare a dietei. Mai precis, puneti muzica, aprindeti cateva lumanari sau asezati flori pe o fata de masa alba. „Ascultati jazz, veti consuma cu 18% mai putina mancare decat daca puneti la masa muzica rock”, puncteaza Wansink. Iar la capitolul servire, creati-va obiceiul de a utiliza tacamuri de mici dimensiuni. Au avantajul ca fac sa dureze mai mult sa terminati ce avetiin fata, iar asta da timp creierului sa perceapa senzatia de satietate. Si nu uitati sa luati tava de pe masa. „Oamenii sunt tentati sa consume cu 75% mai mult daca vad ca mai este mancare disponibila”, detaliaza McGowan.

Nu aduceti preparatele pe masuta de cafea. Exista foarte multe persoane care duc gustari sau chiar mancarein camera de odihna sauin care se relaxeaza. Nu este tocmai bine pentru dieta, chiar daca produsele sunt sanatoase. Un truc simplu este sa mentineti aceaincapere fara alimente, iar daca nu se poate, sa plasati mancarea mai departe decat puteti s-o ajungeti. Studiile au demonstrat ca acest simplu gestinjumatateste cantitatea de gustari la care recurge o persoana. Daca este posibil, puteti chiar sa eliminati masuta cu totul! Nuin ultimul rand, stingeti televizorulin timp ce mancati, pentru ca altfel vetiinghitiin ritmul programului pe careil vizionati, iaringrasarea este garantata, atrag atentia specialistii. Daca doriti sa mergeti la sala si nu va puteti urni sau tot amanati, puneti un bilet cu aceasta intentie pe frigider.

Puneti cantarin baie si tineti un jurnal. Siin dormitor puteti face mici modificari care vor actiona eficient la nivelul subconstientului. De exemplu, aveti optiunea de a pune pantofii de alergat langa pat de cu seara daca intentionati sa alergatiin dimineata urmatoare. Totodata, daca alergatiin alta etapa a zilei puteti tine pantofii sport dedicatiin masina sau la birou. Nu uitati sa aveti un cantar pe care sa va controlati periodic, cel putin o data pe saptamana, progreselein dieta. Si, de asemenea, de o eficienta dovedita este tinerea unui jurnalin care sa detaliati si ce ati obtinut, si ce atiincercat, si ce va propuneti. sursa: taifasuri.ro
S.G.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta slabire ceai slabit grasime abdomen
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1608 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014671 (s)