News Flash:

Trei motive pentru care este bine sa consumi hrisca

28 Martie 2016
5539 Vizualizari | 0 Comentarii
De cele mai multe ori se spune ca hrisca face parte din categoria cerealelor, ceea ce este total gresit. Insa calitatile sunt cu mult superioare fata de cele ale fainei de grau integrala. Astfel, contine mai putine glucide, nu contine gluten, este bogata in lisina (aminoacid esential), fier, seleniu, calciu si antioxidanti.
Hrisca aduce beneficii sistemului cardiovascular
Studiile au aratat ca dietele care contin hrisca s-au dovedit a scadea cotele de colesterol rau din sange si a tensiunii ridicate. Populatia Yi din China a fost testata in acest sens, dat fiind faptul ca mananca in medie cam 100 de grame de hrisca zilnic. Rezultatele analizelor au aratat ca acesti aveau un nivel seric al colesterolului total redus, nivel redus de colesterol LDL si o rata ridicata de HDL (colesterolul bun).

Alimentul ieftin care ne salveaza organismul plin de toxine
 
Efectele benefice pe care le are hrisca sunt datorate intr-o mare parte izoflavonoizilor, in mod deosebit rutinei. Flavonoizii sunt fitonutrienti care protejeaza organismul impotriva bolilor datorita extinderii actiunii vitaminei C si actiunii sale de antioxidant. Actiunea de scaderea a lipidelor se datoreaza in mod deosebit componentei sale, rutina, si altor flovonoizi din componenta. Acesti compusi ajuta la mentinerea sanatatii circulatiei, stopeaza coagularea exclusiva a trombocitelor. In principiu, toate aceste actiuni conduc la mentinerea unei inimi sanatoase, ferite de diverse afectiuni.
Hrisca mai contine si aproape 70 mg de magneziu la o portie de 150 de grame. Magneziul relaxeaza vasele sanguine, imbunatatind circulatia si transportul de nutrienti in timp ce scade tensiunea. Practic, magneziul ofera combinatia ideala pentru un sistem cardiovascular sanatos.
Hrisca mentine sub control glicemia si scade riscul de diabet
Intr-un studiu a fost analizat efectul pe care il are asupra glicemiei hrisca integrala prin comparatie cu painea facuta din faina de grau rafinata. Hrisca a reusit sa scada glicemia si raspunsul insulinic. Hrisca integrala a primit o nota ridicata si la capitolul mentinerii satietatii.
In Iowa au fost studiate timp de 6 ani 36.000 de femei care au consumat cereale integrale si efectele pe care acestea le-au avut asupra incidentei diabetului. S-a dovedit ca femeile care au consumat 3 portii de cereale integrale sau pseudocereale pe zi prezentau un risc de aparitie a diabetului cu 21% mai scazut prin comparatie cu cele care au mancat numai o portie pe saptamana. 
Magneziul este extrem de important pentru sanatatea oaselor, prevenind osteoporoza, dar joaca si un rol important impotriva bolii Alzheimer, conform studiilor.

Alimentul ieftin care te pazeste de o boala crunta 
Hrisca previne aparitia pietrelor la bila
Consumul alimentelor bogate in fibre insolubile, precum hrisca, poate ajuta femeile sa evite pietrele ce pot aparea la bila, a aratat un studiu publicat in Jurnalul american de Gastroenterologie.
Aceasta concluzie a fost trasa dupa 16 ani de studii, perioada in care peste 69.000 de femei, care consumau atat fibre solubile, cat si fibre insolubile in diferite cantitati, au fost analizate. Femeile care au consumat in mod deosebit fibre insolubile si-au redus si mai mult riscul aparitiei pietrelor la bila. Daca ar fi sa ne exprimam in cifre, 5 grame de fibre insolubile scad cu 10% riscul aparitiei acestei probleme.
Cum pot alimentele bogate in fibre insolubile sa creasca protectia impotriva pietrelor la bila? Cercetatorii considera ca fibrele insolubile nu numai ca accelereaza tranzitul intestinal (cat de rapid parcurge mancarea caile intestinale), dar reduce chiar si secretia acidul biliar (excesul acestor substante controbuie la formarea pietrelor la bila), creste senzitivitatea la insulina si scade trigliceridele (grasimile din sange). Aceste fibre insolubile se gasesc in toate cerealele integrale, dar se pot gasi si in nuci si in coaja comestibila a fructelor si legumelor inclusiv a rosiilor, castravetilor, dovleceilor, merelor, frustelor de padure si perelor. Fasolea, de exemplu, ofera atat fibre solubile, cat si insolubile.

hrisca glucide antioxidanti
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1606 (s) | 23 queries | Mysql time :0.029944 (s)