News Flash:

Tratamentul afectiunilor pumnului

22 Martie 2012
3131 Vizualizari | 0 Comentarii

Tratamentul afectiunilor pumnului variaza foarte mult, in functie de tipul leziunii, localizare si severitatea accidentarii, dar si de varsta sau starea generala de sanatate.

Leziunile minore raspund la repaus, gheata si medicatie antiinflamatoare, compresiune elastica si ridicarea membrului afectat deasupra nivelului inimii timp de 48 de ore pentru a facilita drenajul si a reduce edemul, atunci cand este cazul. Daca durerea nu dispare in cateva zile sau, din contra, se agraveaza, prezentati-va la medic.

Medicatia analgezica de tipul ibuprofen sau acetaminofen reduce simptomele dureroase. Daca este vorba de inflamatie, doctorul poate injecta in zona respectiva cortizon.

5 probleme medicale ale pumnului  

In cazul unei fracturi, oasele trebuie aliniate pentru a se vindeca in mod corespunzator. Ghipsul ajuta la mentinerea pozitiei corecte a oaselor pana in momentul vindecarii. Imobilizarea segmentara este utila si in cazul afectarii tendoanelor si ligamentelor, mai ales atunci cand afectiunea este cauzata de miscari repetitive.

Chirurgia este indicata pentru fracturi osoase importante, sindrom de tunel carpian cu simptome severe, repararea tendoanelor sau a ligamentelor rupte.

Nu solicitati incheieturile daca prezinta inca semne de inflamatie. Nu uitati insa de repaus; repausul si exercitiile sunt la fel de importante atunci cand aveti artrita.

Chistul sinovial dispare spontan uneori, iar alteori reapare, in ciuda tratamentului aplicat riguros. Exercitiile care cresc forta si flexibilitatea musculara, la fel ca si incalzirea corespunzatoare inainte de efort sau revenirea dupa efort (stretching) pot preveni aparitia chistului sinovial.

Un program de recuperare recomandat de catre medicul specialist este singurul in masura sa va asigure refacerea completa. Acesta are drept obiective imbunatatirea elasticitatii articulatiei si cresterea treptata a amplitutidinii de miscare fara sa apara durere. Terapia incepe cu miscari active si de rezistenta, urmate de forta, exercitii aerobe si de rezistenta musculara, antrenarea flexibilitatii si a coordonarii. In final, pacientii isi redobandesc viteza si agilitatea miscarilor, aspect foarte important mai ales pentru cei care practica un sport in care utilizarea pumnului este esentiala.

Iata cateva exercitii de stretching pe care le puteti face, dupa ce durerea acuta dispare:

1.a. Flexie: indoiti mana anterior atat cat va permite articulatia, incercand sa atingeti cu degetele incheietura mainii. Mentineti 5 secunde, apoi repetati de 10 ori. Efectuati 3 seturi de exercitii.

1.b. Extensie: indoiti mana posterior, atat cat este posibil. Mentineti pozitia 5 secunde, apoi repetati de 10 ori. Efectuati 3 seturi de exercitii.

1.c. Miscari laterale: indoiti mana lateral, mentinand pozitia timp de 5 secunde, la fiecare extremitate. Repetati exercitiul de 10 ori. Efectuati 3 seturi.

2. Cu mana in pozitie de flexie, aplicati cu cealalta o presiune suplimentara, impingand spre inapoi. In continuare, cu mana in extensie, palma spre exterior, impingeti cu mana opusa degetele spre inapoi.

3. Sprijinindu-va cu palmele pe masa, degetele intinse perfect si coatele drepte, transferati greutatea corpului spre inainte si mentineti aceasta pozitie 15-30 de secunde.

4. Asezati dosul mainilor pe masa, cu palma si degetele orientate inspre dumneavoastra si coatele intinse; indepartati-va apoi de masa. Mentineti pozitia 15-30 de secunde.

Cand articulatia este nedureroasa, puteti adauga si exercitiile de forta:

1. Tinand in mana o greutate, cu palma orientata in sus, indoiti pumnul anterior. Coborati apoi incet greutatea, pana cand ajungeti la pozitia initiala. Repetati de 10 ori. Efectuati 3 seturi a cate 10 exercitii.

2. Cu palma orientata in jos, tinand in mana o greutate, ridicati incet mana inspre inapoi. Coborati apoi mana la fel de incet pana cand ajungeti la pozitia initiala. Efectuati 3 seturi a cate 10 exercitii.

3. Folosind o minge de cauciuc, strangeti degetele atat cat puteti si mentineti pozitia 5 secunde. Relaxati mana si apoi repetati de 10 ori. Efectuati 3 seturi a cate 10 exercitii.

Pe tot parcursul recuperarii pumnului, este bine sa tineti cont de o regula de aur: "atunci cand doare, ma opresc". Daca un exercitiu cauzeaza disconfort, aplicati gheata circa 20 minute la final.

Reluarea activitatii sportive sau de zi cu zi la nivelul anterior accidentarii se face abia dupa ce au fost redobandite in totalitate atat forta, cat si amplitudinea de miscare pentru incheietura afectata comparativ cu cea sanatoasa.

Pentru a preveni afectiunile pumnului, mentineti sanatatea oaselor printr-un aport adecvat de calciu (1500 mg pe zi pentru un adult) si vitamina D, incercati sa evitati caderile, purtati echipament de protective in timpul activitatii sportive.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

fracturi ghipsul chistul sinovial
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1335 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013088 (s)