News Flash:

Topul superalimentelor specifice primaverii

22 Martie 2018
403 Vizualizari | 0 Comentarii

Fiecare anotimp are specifice anumite alimente, care sunt sanatoase si care ii ofera organismului substantele nutritive de care are nevoie. Si, pentru ca am iesit din iarna si am intrat in primavara, iata care sunt superalimentele care nu trebuie sa-ti lipseasca din meniul zilnic.

Ceapa verde

Cunoscuta si sub numele de ceapa primaverii, aceasta este sursa importanta de fitochimicale (antioxidanti) si compusi sulfurici, care reduc riscul de boli cardiovasculare, renale, cronice si anumite tipuri de cancer. Produsele cu continut de sulf sunt deosebit de eficiente cand sunt consumate crude.

Mazarea verde

Printre primele legume care apar primavara este mazarea. O ceasca de mazare contine 7 grame de fibre si 8 grame de proteine, cu aproximativ 100% din necesarul zilnic de vitamina C si 25% din necesarul de vitamina A. Continutul de vitamina A din mazarea verde, combinat cu continutul lor ridicat de carotenoide - luteina si zeaxantina -, sunt foarte buni pentru sanatatea ochilor. in concluzie, mazarea este o leguma foarte sanatoasa.

Rubarba

Rubarba este foarte asemanatoare cu telina, doar ca este roz si are o aroma dulce - este folosita des in retete de deserturi. Rubarba este prezenta in perioada aprilie-iunie, iar principalul motiv pentru care ar trebui sa o consumam este cantitatea mare de substante nutritive pe care le contine: vitaminele A (imunitate, piele si ochi), B (metabolism) si K (sistem osos).

Ridichea rosie

La fel ca ceapa verde, ridichii rosii nu trebuie sa-ti lipseasca din alimentatie primavara. Aceste legume rosii si mici sunt bogate in vitamine (C, K), minerale (calciu, potasiu) si antioxidanti (antociani). Include-i in salata pe care o mananci la pranz.

Usturoiul verde

Usturoiul verde este foarte consumat primavara. El prezinta multe dintre beneficiile pe care le are usturoiul normal, cum sunt glutationul, compusi de sulf si alte flavonoide care reduc stresul oxidativ legat de cancer, afectiuni hepatice si renale si alte boli.

Alte superalimente care nu trebuie sa-ti lipseasca din alimentatie primavara sunt:

  • -    Menta;
  • -    Algele;
  • -    Muguri de feriga;
  • -    Fenicul;
  • -    Sparanghel;
  • -    Anghinare.

sursa: clickpentrufemei.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

anotimp alimente substantele nutritive iarna primavara
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1550 (s) | 23 queries | Mysql time :0.020678 (s)