News Flash:

Topul alimentelor care incetinesc procesul de imbatranire

18 Ianuarie 2019
453 Vizualizari | 0 Comentarii

Dieta are un puternic impact asupra functiilor fizice si mentale, influentand greutatea, memoria, starea de spirit si chiar procesul de imbatranire. Morcovii, somonul sau citricele sunt doar cateva din alimentele care lupta impotriva imbatranirii premature. Nu putem preveni procesul natural de imbatranire, dar il putem incetini. Alimentele influenteaza metabolismul si, in timp ce proteinele il stimuleaza, carbohidratii complexi si rafinati il incetinesc semnificativ, sustine medicul Timothy Harlan, citat de healthyfood.com.  Specialistul recomanda cateva alimente care lupta impotriva imbatranirii organismului. Topul alimentelor care incetinesc procesul de imbatranire:

Morcovi. Sunt bogati in beta-caroten, un antioxidant puternic care protejeaza celulele organismului si ADN-ul de radicalii liberi care provoaca imbatranirea. Acestia contin si substanta nutritiva cunoscuta sub denumirea de falcarinol, care are proprietati anti-cancer.   

Somon. Somonul este o sursa bogata de acizi grasi sanatosi care impiedica declinul cognitiv, iar potasiul  pe care il contine impiedica dezvoltarea bolilor de inima. Seleniul regleaza hormonii, imbunatateste sanatatea tiroidei si mentine metabolismul accelerat. 

Citrice. Portocalele, lamaile, limeul, grapefruitul sau mandarinele sunt bogate in vitamina C, un puternic antioxidant, carotenoide care au un efect anti-imbatranire, previnind cu succes declinul cognitiv, cancerul si bolile de inima.   

Produse din soia. Produsele derivate din soia, cum ar fi tofu, impiedica imbatranirea celulara. Bogat in izoflavone, o clasa de substante fitochimice cu proprietati puternic anti-cancerigene, antiinflamatoare, antimicrobiene si antioxidante, tofu este bogat in proteine, aminoacizi esentiali si minerale precum zinc, calciu, cupru, magneziu, mangan si fosfor. 

Fasole si linte. Sunt bogate in fibre si proteine, care regleaza zaharul din sange sa ajuta la mentinerea masei musculare si arderea grasimilor. Lintea creste nivelul de energie din organism prin completarea rezervelor de fier. Femeile aflate la menstruatie prezinta riscul de deficit de fier, care poate fi suplinit prin consumul de linte in aceasta perioada. sursa: adevarul.ro

A.M.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

imbatranire riduri longevitate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1727 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021382 (s)