News Flash:

Tofu, un aliment sanatos. Vezi ce efecte are asupra organismului

5 August 2011
3773 Vizualizari | 0 Comentarii

Tofu este denumirea japoneza a unui tip de branza vegetala obtinut din laptele de soia, in timp ce in China este cunoscuta sub denumirea de doufu. Procesul de fabricatie prin care laptele de soia devine tofu este identic cu cel prin care laptele de vaca, oaie sau capra devine branza.

Valoare nutritiva
Tofu este un aliment foarte nutritiv si bogat in proteine. De exemplu, 100 de grame de tofu contin 40% din necesarul zilnic de triptofan (aminoacid esential care produce serotonina, raspunzatoare pentru transmiterea perfecta a mesajelor de la creier spre diferite functii ale organismului) si 30% din cel de mangan si de iod.

Alti nutrienti esentiali prezenti in tofu sunt proteinele, acizii grasi Omega 3, seleniul, cuprul, fosforul, calciul si magneziul.

Beneficiile aduse de tofu sanatatii
Studiile au aratat ca persoanele care includ in dieta tofu au o inima mai sanatoasa. Tofu scade colesterolul si nivelul trigliceridelor si poate chiar imbunatati colesterolul bun. De asemenea, proteinele din soia asigura antioxidanti, previn ateroscleroza, imbunatatesc tensiunea arteriala si asigura sanatatea vaselor de sange.

Femeile au nevoie de consum ridicat de soia si, implicit, de tofu, in perioada menopauzei, fiindca acest aliment contine fitoestrogeni (izoflavone), care asigura echilibrul nivelului de estrogen din organism.

Tofu este si o sursa foarte buna de fier, 100 grame din acest aliment acoperind 30% din valoarea zilnica recomandata. Fierul are un rol important in transportul si eliberarea de oxigen in celulele corpului.

Aditional, majoritatea tipurilor de branza tofu sunt imbogatite si cu calciu, ceea ce duce la intarirea sistemului osos al femeilor aflate in aceasta perioada a vietii. Acizii grasi Omega 3 nu se gasesc in cantitati sporite doar in uleiul de peste, ci si in tofu. Un alt nutrient important din tofu, seleniul, mentine in stare buna sistemul antioxidant al organismului si repara DNA-ul. Practic, o dieta bogata in seleniu ajuta decisiv la prevenirea cancerului. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

tofu doufu valoare nutritiva fitoestrogeni
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1693 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020782 (s)