News Flash:

Tipuri de miscare care te ajuta sa ai mai multa energie, sa gandesti si sa dormi mai bine

17 Noiembrie 2011
2324 Vizualizari | 0 Comentarii

Daca vrei sa dormi mai bine, sa ai mai multa energie, sa te simti revigorat, sa atenuezi stresul, afla ca exista anumite exercitii care te pot ajuta. Iata cateva tipuri de miscare care te ajuta sa ai o stare generala mai buna, potrivit Real Simple:

1. Yoga
Un studiu realizat in 2010 a examinat nivelul de anxietate si starea de spirit a unor persoane care faceau yoga timp de o ora, de trei ori pe saptamana. Iar rezultatele au aratat ca practicarea acesteia este asociata cu un nivel ridicat al GABA - un aminoacid si neurotransmitator care poate ajuta la reducerea nelinistii, a anxietatii. 

De asemenea, respiratia adanca, specifica yoga, creste aportul de oxigen, ceea ce duce la imbunatatirea functionarii tuturor organelor, inclusiv a creierului, potrivit doctorului in medicinaAnita Herur. 

Pozitii yoga pentru tratarea durerilor de spate  

In plus, o alta cercetare, tot din 2010, a avut ca scop monitorizarea starii fizice la noi practicanti de yoga si a aratat ca aceasta a imbunatatit starea generala. Cei care au facut studiul au observat ca sistemul nervos parasimpatetic - parte a sistemului nervos care are legatura cu relaxarea - a "urcat" o treapta la subiecti, dupa trei luni de la inceperea exercitiilor yoga. 

3 pozitii yoga pentru accelerarea metabolismului 

Daca esti incepator, primul pas trebuie sa fie acela de a invata cum sa respiri corect. "Inspira pe nas cat timp numeri pana la cinci. Tine-ti respiratia cat numeri pana la doi si apoi expira tot pe nas cat timp numeri pana la cinci, golindu-ti plamanii complet", spune Lynn Louise Wonders, profesor de yoga in Georgia. Repeta de cinci ori. 

Pentru a invata corect cateva exercitii insa, poti lua cateva cursuri sau cumpara un ghid. Incearca sa faci yoga 60 de minute pe saptamana, dar chiar si 10 minute in fiecare zi pot ajuta (important este sa fii consecvent). 

10 pozitii yoga benefice organismului

2. Pilates
O cercetare realizata in cadrul unei universitati din Carolina de Nord a aratat ca cei care practica acest tip de miscare dorm mai bine. Participantii la studiu care au exersat de doua ori pe saptamana cate 75 de minute sau de trei ori cate 50 de minute erau mai putin expusi riscului de a avea probleme cu somnul. Motivul ar fi ca, atunci cand esti mai in armonie cu tine insuti (stare la care contribuie exercitiile Pilates), esti mai capabil sa te detasezi de stres si sa fii mai relaxat, ceea ce te ajuta sa dormi mai bine. 

Incearca sa faci exercitii Pilates de trei ori pe saptamana, circa o ora. 

3 exercitii Pilates pentru muschi tonifiati

3. Mersul cu bicicleta
Un studiu realizat la o universitate din Atena a aratat ca, dupa 30 de minute de mers pe bicicleta stationara, subiectii s-au simtit mai energici si, in plus, autorii studiului au inregistrat schimbari pozitive in activitatea electrica a creierelor participantilor (masuratorile au fost facute cu o encefalograma). 

"Tindem sa credem ca activitatea fizica ne oboseste dar, de fapt, aduce energie in vietile noastre", explica Kate F. Hays, psiholog sportiv in Toronto. Pentru rezultate de durata incearca sa mergi pe o bicicleta strationara cam 15 minute de trei ori pe saptamana, intr-un ritm usor spre moderat. 

Aceasta rutina va fi stimulul necesar pentru o crestere consistenta a energiei. De asemenea, poti merge si pe bicicleta clasica, in aer liber. 

4. Exercitii cu greutati
Ridicarea de greutati iti tonifiaza muschii, dar ajuta si creierul, conform unui studiu dat publicitatii in noiembrie anul trecut. Subiectii (adulti mai in varsta) care au facut exercitii cu greutati simple, de intensitate redusa, de 3-5 ori pe saptamana, timp de o luna, au avut rezultate mai bune la teste cognitive decat grupul de control, care nu a facut antrenamente cu greutati. 

Concret, la cei care au facut aceste exercitii s-a remarcat o imbunatatire a functiei executive, care include abilitatea de a planui, gestionarea sarcinilor multiple.

Mai mult, un alt studiu a relevat ca cei care au facut exercitii cu greutati cate o ora, o data sau de doua ori pe saptamana, timp de un an, au dovedit o capacitate mai buna de concentrare si de a face alegerile potrivite in cadrul unor teste. 

5. Tai Chi
Tai Chi este o forma populara a unei arte martiale antice chinezesti, iar studii recente au aratat ca aceasta poate atenua stresul. Exercitiile de Tai Chi relaxeaza muschii si linistesc mintea in timp ce imbunatatesc echilibrul, forta si flexibilitatea, fiind supranumite si "meditatie in miscare". Pentru beneficii maxime incearca sa practici pana la 20 de minute in fiecare dimineata. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

yoga pilates tai chi
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1520 (s) | 23 queries | Mysql time :0.035995 (s)