News Flash:

Tii post? Aceste 5 alimente sunt nocive pentru sanatate si silueta

1 Aprilie 2016
979 Vizualizari | 0 Comentarii
1. Margarina
Este una dintre cele mai rele grasim. Ai putea sa te gandesti ca nu poate fi atat de rea, avand in vedere ca este o grasime vegetala, ca nu are colesterol, dar adevarul este ca e un produs sintetic, obtinut din grasimi nesaturate printr-un proces numit hidrogenare.

Evita pe cat posibil grasimile trans nu numai de dragul siluetei, ci si al sanatatii inimii si vaselor de sange.

Tu stii din ce este facuta margarina?

2. Ulei
Uleiul ingrasa foarte mult, 100 ml furnizand 900 de kilocalorii, indiferent daca este de floarea soarelui sau de masline extravirgin. Altfel spus, fiecare lingura de ulei din dieta iti adauga in plus cate 100 de kilocalorii. Asta daca il pui in salata. Daca alegi sa prajesti alimentele, atunci faci un rau si mai mare nu numai siluetei, ci si sanatatii tale.

Asadar, foloseste uleiul cu masura: o lingura de ulei la un kilogram de legume si o lingurita la salata este mai mult decat suficient. Clasica salata de vinete poate fi foarte gustoasa chiar si cu o singura lingura de ulei, iar pentru salatele de legume, cauta un spray cu ulei care te ajuta sa controlezi cantitatea pe care o folosesti. 4-5 pufuri de ulei sunt echivalentul unei lingurite.

3. Pateuri vegetale
Pateurile vegetale din comert contin de cele mai multe ori numeroase E-uri si iti aduc prea putine beneficii nutritive pentru cate calorii au. Multe dintre ele nu sunt facute din boabe de soia, ci contin doar proteina vegetala extrasa si prelucrata artificial.

Astfel ca extractul rezultat este saracit de fibre, vitamine si acizi grasi benefici pentru organism, dar nu si de calorii. De aceea, cele mai multe pateuri vegetale au un continut ridicat de grasimi sau glucide si sunt sarace in proteine si fibre. Mai mult, ele contin pe langa o multime de E-uri nocive pentru sanatate si ulei, gluten sau amidon pentru ingrosare, alte surse de calorii, de unde si valoarea energetica de peste 200 de kilocalorii pe 100 g.

7 retete de pateuri de legume si seminte usor de preparat in casa

4. Granule de soia procesate
Soia este un aliment foarte nutritiv si excelent pentru a suplini necesarul de proteine in post. in magazinele noastre au aparut insa numeroase produse pe baza de soia: snitele, bucati, felii, cuburi, granule, etc din care se pot face numeroase mancaruri de post.

Toate acestea nu sunt altceva decat alimente procesate. Astfel, nutrientii pe care tindem sa ii asociem cu legumele - fibre, fier, magneziu, potasiu, zinc, etc - se pierd in proportie de peste 50% in timpul procesarii.

Mai mult, daca la toate aceste mancaruri mai adaugam si ulei din belsug, sau mai rau, le preparam prin prajire, silueta si sanatatea noastra vor avea grav de suferit. Alege boabe de soia, linte, fasole, naut sau alte leguminoase pe care sa le prepari acasa si fii atenta la cantitate.

Alimente considerate de post pe care ar fi bine sa nu le consumi

5. Dulciuri de post
Fie ca sunt produse de patiserie sau de cofetarie sunt si ele foarte cautate in aceasta perioada dar nu sunt nici pe departe cea mai fericita alegere nici pentru silueta, nici pentru sanatate. In primul rand, asocierea de grasimi cu zaharuri concentrate este una dintre cele mai nocive combinatii.

In al doilea rand, toate aceste dulciuri de post contin faina alba, lipsita de fibrele, vitaminele si mineralele din boabe si astfel devin carbohidrati "rai". Pe langa faina alba, contin si grasimi si uleiuri hidrogenate foarte nocive pentru sanatatea ta.

Pe de alta parte, halvaua, preferata de multi in post este o adevarata bomba calorica, cu cele peste 500 de kilocalorii pe 100 g. Citeste cu atentie ingredientele si vei descoperi, de asemenea, in compozitie seminte prajite, zahar, arome si aditivi.

Alege un fruct proaspat sau o mana de fructe uscate (stafide, smochine, curmale) in loc de ceva dulce, pe post de gustare.
Sau fa-ti un smoothie dintr-o banana, 2-3 curmale si pudra de cacao, pe care il diluezi cu apa sau lapte din migdale, canepa sau ale sortimente vegetale.

sursa: totuldespreslabit.ro

margarina ulei pateuri vegetale
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1547 (s) | 34 queries | Mysql time :0.035372 (s)