News Flash:

Tehnici prin care eliminati rapid stresul: cum va ajuta un simplu exercitiu de respiratie, un suc natural sau un dus rece

12 Decembrie 2016
994 Vizualizari | 0 Comentarii
Stresul poate fi cauzat de o multime de factori si este resimtit la diferite intensitati. Oricum ar fi, stresul constant deterioreaza sanatatea fizica si psihica, insa trebuie sa fiti constienti de faptul ca acesta poate fi prevenit si eliminat.
Fiziologic, stresul este un raspuns al organismului la situatii in care se simte amenintat. Cand ne simtim in pericol, sistemul nostru nervos reactioneaza prin eliberarea hormonilor de stres, cum ar fi adrenalina si cortizolul. In situatii de criza, stresul ne poate ajuta sa ramanem alerti, energici si ne da puterea sa gasim o rezolvare rapida si sa depasim problemele. In mod normal, odata ce amenintarea dispare, corpul nostru se relaxeaza, stresul dispare si totul revine la normal. Totusi, astazi ritmul alert si stilul de viata ii face pe oameni sa fie din ce in ce mai stresati si sa gaseasca o multime de motive mai mici sau mai mari pentru a se simti astfel. Trebuie insa sa fim constientizam ca daca acest sentiment de stres persista, sanatatea noastra va avea de suferit si vom experimenta stari de anxietate. De asemenea, trebuie sa stim ca exista solutii pentru prevenirea si eliminarea stresului. Asadar, data viitoare cand va simtiti coplesiti puteti incerca aceste tehnici pentru a va elibera de stres si a va relaxa rapid, dupa cum scrie site-ul Life Hack.
Concentrati-va pe respiratie 
Daca simtiti o apasare in piept, sunteti ingrijorati sau resimtiti o stare de anxietate poate fi si pentru ca respirati prea repede sau superficial. Incetiniti respiratia pentru a va echilibra mintea, cea mai sigura si eficienta metoda este sa inhalati aer timp de 5 secunde si sa expirati tot timp de 5 secunde. 
Calmati-va 
Daca va calmati mintea si corpul veti gasi un echilibru care va va permite sa luati decizii mult mai bune. O tehnica straveche folosita de yoghini este sa deschideti usor gura, sa curbati limba si sa-i permiteti sa patrunda printre buze, apoi inhalati aer pe gura si eliminati-l pe nas. Daca nu puteti sa va curbati limba, tineti buzele in forma literei O si respirati astfel timp de 2-3 minute. 
Luati o pauza 
Daca reactionati foarte repede intr-o situatie de criza exista mari sanse sa spuneti sau sa faceti lucruri pe care mai tarziu le veti regreta. Cu exceptia cazului in care va aflati intr-o situatie de urgenta, raspunsul poate astepta cateva minute in plus. Incercati mai intai sa luati o pauza in care sa respirati adanc, sa va calmati si sa va puneti ordine in ganduri. 
Faceti o plimbare in natura
Plimbarile in aer liber au un efect de calmare aproape instant. Fie ca alegeti sa stati pe o plaja si sa ascultati valurile, sa va plimbati printr-un parc si sa ascultati pasarile cantand, doar iesiti afara si lasati natura sa va relaxeze. 
Faceti execitii 
Exercitiile elibereaza adrenalina si endorfinele care va fac sa va simtiti bine. Incercati sa va concentrati exclusiv pe activitate pe care o intreprindeti, observati tehnicile pe care le folositi si cum va fac sa va simtiti, fiti constienti de corpul vostru. Plimbati-va, alergati, mergeti cu bicicleta sau faceti o sedinta de yoga. De asemenea, cateva exercitii rapide in pauza de pranz va ajuta sa fiti mai concentrati si mai calmi cand reveniti la treaba. 
Faceti un dus rece 
Hidroterapia este o stiinta precisa, sofisticata si are o multitudine de beneficii pentru corp si minte. Pe langa faptul ca reduc stresul, dusurile reci deschid capilarele, iar cand revin la normal imping sangele inapoi la organe. De asemenea, acest proces stimuleaza secretia sanatoasa a sistemului glandular si lasa pielea radianta. Nu uitati sa incepeti cu extremitatile – picioare, maini si brate. 
Ascultati muzica relaxanta 
Muzica are puterea de a ne transforma instantaneu energia, fie ca ne face fericiti sau ne intristeaza. Alegeti muzica inaltatoare in ton, versuri si energie. Muzica pozitiva creeaza ganduri pozitive. 
Fiti recunoscatori 
Oricare ar fi motivul stresului trebuie sa constientizati ca este un mod de a gandi sau o credinta. De asemenea, trebuie sa stiti ca aveti control deplin asupra propriilor ganduri, chiar daca de multe ori nu pare a fi asa. Doi oameni pot fi in aceeasi situatie, dar doar unul dintre acestia se poate simti stresat si asta din cauza ca are un mod negativ de gandire. Asa ca luati o pauza, nu va mai faceti griji, nu va mai panicati si intocmiti o lista a lucrurilor pentru care sunteti recunoscatori – fie ca este vorba despre faptul ca aveti un acoperis deasupra capului, locuiti intr-un oras frumos sau aveti o familie minunata. 
Vizualizati succesul 
Impiedica-ti mintea sa-si imagineze „cel mai rau scenariu“ si in schimb incearcati sa va concentrati pe ceea ce va doriti cu adevarat si nu pe fricile si piedicile pe care le-ati putea intampina pe drumul spre atingerea unui anumit obiectiv. Amintiti-va ca nu va permiteti sa pierdeti energie gandindu-va la lucruri pe care nu vi le doriti. 
Beti un suc natural 
Sucurile naturale din legume sau fructe va ofera un impuls mintal, va intaresc sistemul imunitar si va elimina poftele nesanatoase, iar creierul va avea mai multa energie. Incercati un amestesc de varza kale, spanac, ghimbir si lamaie cu putina banana si afine. 
sursa: adevarul.ro

stresul adrenalina cortizolul calmati-va faceti execitii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1501 (s) | 23 queries | Mysql time :0.016092 (s)