News Flash:

Tehnici la indemana pentru imbunatatirea memoriei

11 Iulie 2018
501 Vizualizari | 0 Comentarii

Toti avem nevoie de o memorie buna si vrem sa facem tot ce se poate pentru a o imbunatati pe parcursul timpului. Iata cateva sfaturi pentru a atinge acest obiectiv: Nu sari peste somn sau peste activitatea fizica. Privarea de somn este nociva pentru creier. Somnul insuficient afecteaza creativitatea, gandirea rationala si capacitatea de solutionare a diverselor probleme. Exercitiile fizice produc oxigen la nivelul creierului si astfel se reduce riscul afectiunilor ce duc la pierderi de memorie (precum diabetul si bolile cardiovasculare). Fa-ti timp pentru distractie si socializeaza: o viata activa, plina de oameni dragi iti aduce beneficii cognitive. Nevoia de socializare, de a crea relatii interumane sanatoase si de a avea un suport moral puternic ne imbunatatesc semnificativ sanatatea emotionala, dar si sanatatea creierului.

Controlati stresul! Acesta distruge celulele implicate in formarea noilor amintiri si recuperarea celor vechi. Studiile au dovedit ca meditatia ar putea ajuta la eliminarea stresului, a depresiei si anxietatii, a durerilor cronice si poate imbunatati capacitatea de concentrare, de invatare si creativitatea. Alegeti cu atentie combustibilul hranitor. O dieta bazata pe fructe, legume, cereale integrale, grasimi ”sanatoase ” (precum uleiul de masline, nuci, peste) si proteine ajuta la imbunatatirea memoriei. Antrenati-va creierul! Cu cat avem mai multa activitate noua, provocatoare si distractiva, cu atat creste capacitatea de procesare si de amintire a informatiilor. Activitatile care necesita utilizarea mainilor ( precum cantatul la un instrument muzical, ping-pong-ul, ceramica, tricotatul) sunt o modalitate foarte buna de antrenare a creierului, de coordonare a partilor corpului si de imbunatatire a creativitatii.

Apelati la dispozitive de memorare. Intre acestea amintim mnemonicele, care nu sunt altceva decat tehnici care ne ajuta sa ne amintim ceva, de obicei, prin asocierea informatiilor cu o imagine vizuala, o propozitie sau un cuvant. De exemplu, divizarea unui numar de telefon, care este mai usor de memorat daca este impartit in mai multe parti; rima, acronimele - cuvinte derivate din primele litere ale cuvantului sau frazei, fiecare litera a acronimului serveste pe post de indicator mental pentru un alt cuvant; diagramele, graficele, schemele au un rol important in memorare; notitele sunt ideale pentru sintetizarea informatiei; asocierea termenilor cu imagini; harti mintale; sistemul Peg alfabetic poate fi o unealta extrem de utila pentru educatia copiilor prescolari (A – albina, B – broasca, C – cal, etc), cei mici memoreaza elementele mult mai usor, in ordinea corecta; metoda Loci (lat. loci = locuri) actioneaza ca o calatorie mentala prin camere, strazi, orase si presupune asocierea informatiei cu diverse elemente ale locatiei si memorarea lor impreuna.

Consolidati capacitatea de a invata. Acordati atentie crescuta cuvintelor pe care vreti sa le retineti (este nevoie de aproximativ opt secunde de concentrare intensa pentru a procesa o informatie in memorie), prin implicarea a cat mai multor sensuri posibile (informatii legate de culori, texturi, mirosuri,gusturi), prin citirea cu voce tare, prin referirea la informatiile deja existente sau prin repetarea acestora, la intervale de timp.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

imbunatatirea memoriei tehnici mnemonice
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1477 (s) | 23 queries | Mysql time :0.012757 (s)