News Flash:

Tehnici care stimuleaza memoria

18 Ianuarie 2015
1387 Vizualizari | 0 Comentarii
Iata cateva tehnici care ajuta la stimularea memoriei
FA MISCARE!
30 de minute zilnic de miscare imbunatatesc fluxul sanguin spre creier, ceea ce reduce riscul dementei cu cel putin o patrime. Tine minte ca exercitiile fizice, facute cu regularitate, chiar imbunatatesc memoria, pe langa faptul ca te ajuta sa slabesti sau sa te mentii in forma.
ELIMINA STRESUL!
Numeroase studii au demonstrat ca exista o legatura directa intre hormonii stresului si pierderea memoriei. Se pare ca acesti hormoni se inmultesc odata cu inaintarea in varsta si contribuie la incetinirea si chiar oprirea producerii de neuroni noi. Asa ca incearca sa iti mentii calmul si sa nu lasi lucrurile sa te afecteze, iar din cand in cand ia-ti cate o zi de odihna, citeste o carte si relaxeaza-te in adevaratul sens al cuvantului.

Ai probleme cu memoria? Iata un PRAF BANAL care te poate ajuta
 
RENUNTA LA FUMAT!
Fumatorii prezinta riscul de a se imbolnavi de Alzheimer, chiar cu sase sau sapte ani mai devreme decat nefumatorii. Tutunul deterioreaza vasele de sange, necesare transferului de oxigen spre creier, astfel facandu-si aparitia declinului cognitiv, care duce la dementa, odata cu inaintarea in varsta. Nu mai sta pe ganduri, renunta la fumat!

Studiu: Nicotina imbunatateste memoria persoanelor diagnosticate cu dementa

DORMI!
Somnul ajuta la regenerarea creierului, facandu-te sa te simti mai energica. Daca te privezi de cele sase – sapte ore de somn, de care organismul tau are nevoie, pot aparea instabilitati ale functionarii normale ale creierului, la scaderea capacitatii de concentrare si la pierderea usoara a atentiei. Fiecare stadiu al somnului este necesar pentru regenerarea neuronilor si intarirea memoriei. Daca ai probleme cu somnul, incearca sa eviti cofeina, alcoolul si ciocolata dupa ora 17  si pastreaza-ti dormitorul curat si aerisit.
MANANCA SANATOS!
Ingredientele alimentelor pe care le consumam, inevitabil, ajung la creier prin fluxul sanguin, influentandu-ne capacitatea de a relationa, gandi sau a comunica. O dieta potrivita poate incetini imbatranirea si deteriorarea creierului. Cateva exemple de alimente benefice: fructe de padure, oua, somon, ceai verde, legume cu frunze verzi, usturoi, cofeina si multe altele.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

memorie stres fumat somn
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1640 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021358 (s)