News Flash:

Te doare tare spatele? Iata care sunt cele mai frecvente cauze

31 Ianuarie 2013
1759 Vizualizari | 0 Comentarii

Iată cateva obiceiuri care ne afectează spatele mai mult decat credem.

Al cincilea cel mai des întâlnit motiv de spitalizare şi al treilea cel mai des întâlnit caz de chirurgie, durerea de spate este, din păcate, cel mai des ignorată problemă a acestor ani. Iar 56% dintre pacienţi spun că aceste dureri le afectează rutina zilnică, inclusiv sexul sau chiar dormitul.

Eşti legată de birou. Ştiai că atunci când stai jos, spatele tău simte cu până la 40% mai multă presiune decât atunci când stai în picioare? Ştiu că atunci când eşti presată de un deadline, ulimul lucru la care te gândeşti este postura ta şi nu-ţi vine sub nicio formă să te opreşti din când în când pentru un set de exerciţii de relaxare a muşchilor spatelui. Dar dacă sari peste aceste exerciţii, spatele tău se va resimţi. Pentru că musculatura se slăbeşte dacă nu o foloseşti, iar articulaţiile slăbesc şi îmbătrânesc mai repede. O înclinaţie de aproximativ 135 de grade poate reduce presiunea la care este supus spatele tău. Aşa că lasă-te pe spate din când în când. Zona lombară trebuie, însă, sprijinită, iar capul trebuie să fie drept, nu aplecat înainte, când te uiţi spre ecran.

Faci des abdomene. Deşi sunt cel mai popular exerciţiu pentru întărirea muşchilor abdominali, au un efect negativ asupra coloanei. Ele pot cauza aşa-numitul dezechilibru central, "caz de compresie excesivă, care poate duce la o curbare ne-naturală a coloanei vertebrale" conform doctorului chiropractor Todd Sinett. Cel mai bine ar fi să renunţi la ele complet, în favoarea unor exerciţii mai puţin agresive, precum cele de yoga, sau tai-chi.

Porţi o geantă prea grea. O geantă grea purtată în fiecare zi duce la un dezechilibru al umerilor. Corpul tău ridică umerii pentru a susţine geanta grea, punînd spatele într-o poziţie departe de natural. În caz că te întrebi de ce te dor umerii mereu, răspunsul e în geantă. Fă un efort să laşi acasă lucrurile care nu îţi sunt absolut necesare, alternează umărul pe care ţii geanta şi, pe cât posibil, distribuie greutatea în mai mult de o geantă )geanta ptr laptop şi geanta de mână).

Bicicleta ta nu este ajustată corect. Experimentezi dureri de spate după plimbările cu bicicleta? E posibil să fie nevoie să faci nişte schimbări. Între 30 şi 70% dintre utilizatorii recreaţionali de biciclete au avut probleme de spate. Desigur, nu trebuie să renunţi la acest obicei sănătos. Trei elemente merită atenţia ta. Înălţimea la care să setezi şaua: piciorul tău trebuie să fie perfect întins atunci când călcâiul este pe pedala aflată în punctul cel mai de jos. Când pui mâinile pe ghidon, coatele trebuie să fie uşor flexate, nu trebuie să fii nevoit să te întinzi după el. Ghidonul trebuie să fie cu 5-6 cm mai sus decât şaua pentru bicicletele de oraş, iar pentru mountain-bike cu până la 15 centimetri mai sus.

Pantofii cu toc. Tocurile înale îţi arcuiesc spatele într-un mod foarte atrăgător, dar deloc sănătos, făcând muşchii spatelui să muncească mai mult, pentru a menţine echilibrul corpului, care nu a fost creat să meargă pe un set de cilindri înalţi. Nu trebuie să renunţi la pantofii eleganţi, doar să nu mergi pe distanţe lungi în ei. Dacă eşti nevoită să îi porţi pe tot parcursul zilei, incearcă pe cât posibil, să-i dai jos din când în când. Investeşte în pantofi mai schumpi, cu calapodul moale, care să ofere susţinerea necesară pentru spatele tău, De preferat este, de asemenea, să eviţi tocurile cui.

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

calapodul moale
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1769 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014543 (s)