News Flash:

Te culci tarziu? Risti sa te ingrasi cu cate un kilogram in fiecare luna

10 Mai 2011
2838 Vizualizari | 0 Comentarii

Persoanele care se culca tarziu mananca mai mult, au o dieta nesanatoasa si un indice corporal ridicat, arata un nou studiu. Statul treaz pana tarziu poate duce la cresterea greutatii cu un kilogram pe luna, spun specialistii.

Multe studii efectuate in ultimii 10 ani au demonstrat importanta somnului si a faptului ca adultii au nevoie sa doarma aproximativ opt ore in timpul noptii. Pastrarea unui program sanatos al somnului nu deregleaza ritmul circadian al omului si ajuta la functionarea fara probleme a sistemelor metabolice si psihologice.

Un nou studiu a fost realizat de oameni de stiinta de la Universitatea Northwestern pe 52 de adulti privind somnul si dieta acestora. Mai mult de jumatate din participanti au un somn normal (punctul de mijloc al somnului fiind la ora 5:30), pe cand 44% din voluntari sunt persoane care dorm mai putin.

S-a demonstrat ca persoanele care se culca mai tarziu consuma mai multe calorii la cina si, dupa ora 20, mananca mai multa mancare de tip fast-food, beau mai multe bauturi racoritoare cu multe calorii si consuma foarte putine legume si fructe. Totodata, aceste persoane consuma cu 248 mai multe calorii pe zi decat cele care au parte de un somn sanatos.

Persoanele care se culca foarte tarziu tind sa manance foarte putin dimineata si treptat cresc numarul de calorii pe care il consuma, ajungand la numarul maxim in jurul serii. Nu s-a stabilit inca de ce acestia mananca de la fast-food, din cauza faptului ca prefera acest tip de mancare sau daca o aleg din lipsa altor feluri de mancare disponibile la acele ore.

"Atunci cand mancatul si somnul nu sunt in concordanta cu ceasul interior al corpului, ar putea interveni schimbari ale apetitului si ale metabolismului", a declarat autorul studiului, doctor Phyllis Zee. Studiu a fost publicat in luna aprilie, in jurnalul online Obesity.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

cresterea greutatii importanta somnului ritmul circadian
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1620 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020124 (s)