News Flash:

Surse naturale de magneziu si importanta acestui mineral pentru organism

17 Ianuarie 2013
4431 Vizualizari | 0 Comentarii

Ce roluri indeplineste magneziul?   
- Intervine in productia de energie. Cea mai importanta molecula care asigura energia pentru toate procesele metabolice include magneziul. De asemenea, acesta participa in multe reactii chimice din metabolismul zaharurilor si grasimilor destinate productiei de energie.
- Participa la formarea oaselor, dintilor, membranelor celulare si cromozomilor.
- Participa la transmiterea semnalelor intre celule. Procese precum transmiterea impulsurilor nervoase, contractia musculara, relaxarea vaselor de sange, controlul ritmului cardiac etc. se realizeaza prin intermediul acestui ion.
- Intra in compozita a peste 300 de enzime din corp. Magneziul participa astfel in multe reactii chimice din cadrul metabolismului, fiind esential pentru buna functionare a corpului.

Deficienta de magneziu
Uneori pot aparea deficiente de magneziu in organism si este cunoscut faptul ca legumele de astazi contin in medie cu 40% mai putin magneziu decat acum 100 de ani, din cauza saracirii solului in acest metal. Cele mai frecvente cauze ale lipsei de magneziu sunt:
- alimentatia saraca in vegetale (spanac, salata verde, rucola) - cunoscute pentru aportul lor crescut in acest element;
- consumul crescut de cafea si alcool poate determina pierderi consecutive de magneziu prin urina;
- diareea prelungita, prin descuamarea mucoasei intestinale, dar si prin diminuarea asimilatiei acestui ion;
- varstele inaintate - prin alimentatie saraca sau datorita tulburarilor de digestie si asimilatie asociate.

Lipsa de magneziu se poate manifesta prin diferite semne si simptome: oboseala, dureri de spate, crampe musculare, tahicardie sau alte tulburari de ritm cardiac, stare nervoasa, iritabilitate, dureri de cap, cresterea tensiunii arteriale, dureri osoase, hiperemotivitate, senzatie de lipsa de aer, insomnii, furnicaturi, amorteli, colici abdominale.

Tratamentul consta in administrarea a 200-600 mg pe zi, inainte de micul dejun, timp de 4-6 saptamani sau dupa masa daca apar fenomene gastrointestinale nedorite precum dureri abdominale, greata, varsaturi.

Surse naturale de magneziu
Cele mai bune surse naturale de magneziu sunt legumele precum: spanacul, salata verde, rucola, precum si alte tipuri de salate - deoarece frunzele acestora sunt bogate in clorofila si aceasta, la randul ei contine acest metal, semintele de quinoa si de soia, nucile, migdalele, orezul brun, ovazul, fructele uscate, ciocolata, unele ape minerale.
Factor de crestere, echilibrant psihic, antidepresiv, tonic general, antiseptic, magneziul este indicat ca adjuvant la adolescenti, in perioada de crestere, la sportivi, in starile asociate cu stres intens si prelungit, in astenie, nevrite, insomnii rebele, constipatie, tulburari digestive, guta, artroze, carii dentare, infarct de miocard si aritmii cardiace.

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2149 (s) | 34 queries | Mysql time :0.075849 (s)