News Flash:

Suplimentele nutritive pentru creier

12 Ianuarie 2016
1798 Vizualizari | 0 Comentarii
Acidul folic (vitamina B9) revitalizeaza memoria. El trateaza cu succes si depresia, combate atacurile cerebrale si previne boala Alzheimer. Este recomandat femeilor inainte de a ramane insarcinate si in timpul sarcinii deoarece previne aparitia malformatiilor la fat. Doza zilnica recomandata este de 400 micrograme pana la maxim 1000 de micrograme. El poate fi luat si din surse naturale: ficat, lactate, legume verzi.

Lipsa acidului folic din organism poate provoca tulburari cerebrale, de la modificari minore ale dispozitiei, ca iritabilitatea, la probleme de gandire, uitare, depresie grava si dementa.

Alimente-minune care va stimuleaza creierul si il mentin in forma

Vitamina B6 imbunatateste memoria, fiind chiar un antidot pentru pierderea ei. De asemenea imbunatatese starea de spirit si trateaza tulburarile de somn. Doza zilnica sigura este de 200 mg, excesul putand cauza neuropatie la unii indivizi. Sursele naturale in care o gasim sunt: carne, peste, cereale integrale, legume proaspete si uscate, fructe oleaginoase, lapte, oua, varza, spanac, cartofi, banane, semintele de floarea soarelui, broccoli, avocado, orez brun, fulgi de ovaz, produse de origine animala si drojdie de bere.

Vitamina B12 previne senilitatea, iar deficitul ei poate provoca probleme neurologice ca dezorientarea, slabirea memoriei sau dementa si poate conduce la instalarea bolii Alzheimer. Doza zilnica recomandata este de 500-1000 micrograme. Se gaseste in alimentele de origine animala: carne fara grasimi, ficat, splina, creier, rinichi, lapte, produse lactate, peste, drojdie de bere, oua, precum si in fructele de mare: crabi, stridii, scoici. Se pare, insa, ca la batranete ne pierdem capacitatea de a asimila aceasta vitamina din alimente si trebuie sa ne bazam pe suplimentele nutritive.

Tiamina (vitamina B1) - un drog psihic. Lipsa ei poate tulbura functionarea creierului, ne poate strica dispozitia, ne face incapabili sa ne concentram, confuzi in gandire, anorexici, iritabili, impulsivi si depresivi, predispusi la inactivitate, oboseala, introversiune si lipsa de incredere in sine si poate da probleme cu somnul. Doza zilnica recomandata este de 25-50 mg.

Aportul crescut de glucide, sportul de performanta, precum si stresul cresc necesitatea de vitamina B1. In stare naturala se mai gaseste in cereale, portocale, plamani si ficat de vita, cartof copt, faina de secara, carne slaba de porc, fasole neagra, fasole pinto, soia, mazare, tofu, germeni de grau, faina de ovaz si drojdie de bere.

Nutrienti esentiali pentru creier

Niacina (vitamina B3, sau acidul pantotenic, sau vitamina PP)- pastila universala pentru memorie, sporeste energia creierului si combate radicalii liberi. Doza zilnica recomandata este de 125 mg, iar in exces poate dauna ficatului. Carnea de pasari de curte fara grasimi, pestele, ouale, mazarea, ciupercile, broccoli, cartofii, alunele, untul de arahide, tofu si branza de vaci sunt surse recomandate de vitamina B3.

Vitamina E - pastila supercreierului are multe puteri, dar cea mai mare este, probabil, puterea antioxidanta de a proteja grasimea din membranele celulelor. Fara suficienta vitamina E, partile grase ale creierului sunt mai predispuse sa se oxideze, provocand tulburari masive in functionarea normala a neuronilor. Cercetatorii si multi alti oameni iau vitamina E, deoarece au inteles cat de mult ii ajuta ea mai ales sa intarzie imbatranirea.

Aceasta vitamina miraculoasa are rol antioxidant pentru intreg organismul si mai ales pentru creier. Ea regleaza transmiterea mesajelor la nivel cerebral, ajuta sistemul imunitar reducand inflamatiile, combate atacurile cerebrale si dementa, reduce ingrosarea vaselor sangvine si favorizeaza flexibilitatea vasculara. S-a observat ca luand 2000 UI de vitamina E pe zi, se intarzie semnele-cheie ale bolii Alzheimer, dar protejeaza si persoanele sanatoase de a face aceasta boala sau Parkinson.

Doza zilnica recomandata este de 400-500 UI. Surse recomandate de vitamina E sunt: migdale, nuci, legume cu frunze verzi si germeni de grau, seminte de floarea soarelui, ardei, alune, busuioc si oregano, caise uscate, masline murate verzi, spanac fiert, carnea de pui, peste, curcan, soia, etc.

Vitamina C
- salvatoarea creierului, este un antioxidant puternic care activeaza creierele tinere si nu numai, lupta impotriva declinului mintal si a atacurilor cerebrale. Doza zilniza recomandata este de 1000 mg, iar sursele naturale sunt: citricele, sucul de acai, merisoarele, ardeiul gras, capsunile, papaya, varza de Bruxelles, spanacul, ardeiul iute rosu si verde, guava, cimbru si patrunjel proaspete, legumele cu frunze de culoare verde inchis, broccoli, conopida, kiwi, coacazele.

Seleniul
- un mineral pentru creier care alunga proasta dispozitie, recomandat in doza de 200 micrograme pe zi. Sursele de seleniu sunt reprezentate de vegetale, peste, carne rosie, oua, pui, viscere (ficat, richi), usturoi, drojdie de bere, germeni de grau si cereale fortifiate.

Acidul alfa-lipoic
- superoxidantul numarul unu este leac pentru memorie, previne efectele atacurilor cerebrale si protejeaza celulele nervoase ale diabeticilor. Sursele naturale sunt spanacul, rinichii si inima de vita, broccoli, ficatul de vita, rosiile, mazarea, varza de Bruxelles, taratele de orez, bananele, coaja de portocala, soia. Insa cantitatile pe care le luam din alimente sunt mici si este nevoie de suplimente nutritive in doza de 50 mg pe zi.

Coenzima Q10
- un energizant puternic pentru creier, este esentiala in stimularea si reintinerirea acestuia, contribuind la protejarea lui impotriva imbatranirii si a bolilor ce o insotesc. CoQ10 este prezenta in cantitati mici intr-o varietate de alimente ca uleiul de soia, sardinele, macroul si alunele; alimentele bogate in CoQ10 sunt: inima, ficatul, rinichii si carnea de bovine. Nu exista doza determinata, dar unii cercetatori recomanda 30 mg pe zi.

Ginkgo biloba
lupta impotriva imbatranirii creierului, a atacurilor cerebrale si tine la distanta boala Alzheimer. Dozele recomandate sunt de 120-240 mg pe zi.

Fosfatidilserina (PS) reintinereste memoria si este recomandata in doze de 300 mg pe zi.

Colina
- arhitectul memoriei, ne ajuta creierul sa functioneze la batranete cu aceeasi eficienta ca si la tinerete. Ea contribuie la construirea arhitecturii creierelor fetale, influentand astfel capacitatea intelectuala a creierului de la primele zile de viata pana la batranete. Colina imbunatateste memoria si capacitatea de invatare si se gaseste in galbenusul de ou, arahide, germeni de grau, ficat, carne, peste, lapte, branza, legumele ca broccoli, varza, conopida. Colina este continuta in lecitina si se recomanda doze de 550 mg pe zi.

Huperzina - o substanta promitatoare in tratarea bolii Alzheimer, care este recomandata in doze de pana la 200 micrograme pe zi.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

acidul folic vitamina b6 vitamina b12 tiamina niacina vitamina e
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1454 (s) | 23 queries | Mysql time :0.018559 (s)