News Flash:

Suplimentele alimentare in privinta carora trebuie sa ai mare grija

10 Decembrie 2018
421 Vizualizari | 0 Comentarii

Aproape orice persoana a luat suplimente alimentare, mai ales diferite vitamine. Desi ele sunt recomandate si de medici, este bine sa tii cont de anumite lucruri atunci cand alegi sa le adaugi in dieta ta. Suplimentele alimentare iti pot imbunatati sanatatea, insa exista si cazuri in care ti-ai putea face singura rau, luand diferite pastile intr-un mod gresit. Urmatoarele suplimente alimentare ar trebui luate cu grija, respectand indicatiile medicului.

1. Vitamina D – iti poate afecta rinichii daca iei prea mult. Vitamina D ajuta la absorbtia de calciu si este foarte importanta pentru sanatatea ta. Este recomandata pentru prevenirea osteoporozei si pentru protectia oaselor. Cu toate acestea, se poate ca femeile sanatoase care au trecut la menopauza si care consuma o doza scazuta de vitamina D, adica nu mai mult de 400 de unitati, sa nu aiba deloc nevoie de acest supliment. Este bine sa stii ca daca esti o femeie tanara si sanatoasa, vitamina D nu este atat de recomandata, deoarece exista riscul unei absorbtii prea mari de calciu, care ar putea provoca pietre la rinichi. Astfel, de regula acest supliment se adreseaza femeilor peste 65 de ani, care au deficienta de vitamina D sau care au osteoporoza, noteaza elle.ro.

2. Calciu – excesul se depune pe artere. Calciul este minunat pentru o inima sanatoasa si oase puternice, insa in exces poate fi daunator. Cercetarile facute de-a lungul timpului au demonstrat ca el functioneaza mai bine atunci cand este absorbit prin alimentatie. Singurul care ar trebui sa iti prescrie calciu este medicul, dupa ce faci analize de sange. Mai mult de 2500 mg pentru adulti cu varsta cuprinsa intre 19-50 de ani poate provoca probleme, deoarece calciul se poate depune pe artere.

3. Multivitaminele – nu sunt un substitut pentru o alimentatie sanatoasa. Cele mai multe persoane considera ca nu iau cantitatea suficienta de vitamine din alimentatie si prefera sa ia si multivitamine. Mai multe studii au demonstrat ca acesta nu este un lucru complet gresit, mai ales ca medicii chiar recomanda suplimente in anumite cazuri, de exemplu in sarcina. Cu toate acestea, aminteste-ti ca ele nu inlocuiesc un stil de viata si un regim alimentar sanatos.

4. Suplimentele pe baza de ulei de peste – semintele de in sau pestele sunt optiuni mai bune. Grasimile Omega 3 sunt recomandate pentru sanatatatea inimii, insa acestea s-ar putea sa nu fie la fel de bune daca nu provin din alimentatie. Medicii recomanda sa mananci doua portii de peste in fiecare saptamana, iar pentru persoanele cu probleme cardiace este recomandat sa se consume un gram de Omega 3 pe zi.

5. Suplimentele pe baza de soia – bogate in estrogen. Laptele de soia, tofu sunt o sursa bogata de fibre, minerale si proteine, insa exista si femei care apeleaza la suplimente cu soia pentru a le ajuta cu simptomele menopauzei. Din aceasta cauza, unii specialisti sunt ingrijorati in privinta acestori suplimente, care pot duce la o crestere a riscului de aparitie a cancerului de san din cauza estrogenului pe care il contin. Daca ai avut in familie cazuri de cancer de san, este mai bine sa te feresti de aceste suplimente si sa alegi doar alimentele. (A.M.)

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

suplimente alimentare minerale vitamine lipsa calciu
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1625 (s) | 23 queries | Mysql time :0.016020 (s)