News Flash:

Stretchingul e bun si pentru nevralgia sciatica

26 Februarie 2013
4468 Vizualizari | 0 Comentarii
Lezarea sau compresia nervului sciatic este principala cauza a sciaticii. Nervul sciatic incepe de la nivelul coloanei vertebrale si se intinde (coboara) pana in partea din spate a fiecarui picior. Sciatica provoaca durere, amorteala, furnicaturi sau parestezii, tremuraturi si stare de slabiciune a membrului inferior. Durerea si disconfortul manifestate variaza de la o persoana la alta. Unii bolnavi au experimenteaza durerea severa, invalidanta, in timp ce altii au simptome mai putin intense. Exercitiile de stretching care se concentreaza asupra partii inferioare a spatelui si muschilor de la nivelul picioarelor pot contribui la atenuarea semnelor bolii.
Exercitiile de stretching (intindere) imbunatatesc flexibilitatea tesuturilor din jurul coloanei vertebrale si pregatesc musculatura pentru activitatea fizica. Stretchingul muschilor din partea inferioara a spatelui si ai piciorului afectat pot ameliora compresia exercitata la radacina nervului si pot calma durerea si disconfortul. Cand se efectueaza exercitii de stretching pentru sciatica, ar trebui sa se evite miscarile bruste, sariturile si rasucirile si ar trebui ca fiecare miscare sa dureze minim 30 de secunde, cu exceptia cazurilor in care specialistii ofera alte instructiuni.
Intinderea tendoanelor genunchilor prespune ca persoana care face exercitiile sa se intinda pe podea, cu genunchii indoiti si sa ridice un picior in sus, perpendicular pe sol, in timp ce sprijina partea din spate a coapsei cu mainile. 
Genunchiul va fi tras spre piept cu mainile, pana cand se va simti o durere, din cauza intinderii, in partea din spate a coapsei, iar muschii sunt intinsi la capacitate maxima, potrivit sfatulmedicului.ro. Fiecare dintre genunchi va fi intins timp de 5 minute. Muschii din partea inferioara a spatelui se vor intinde prin aplecari usoare in spate si reveniri usoare in pozitia initiala.
Este nevoie de sfatul medicului inainte de a efectua exercitii de stretching, daca sunt prezente durerile de spate. Specialistul poate recoamnda pacientului anumite tipuri de exercitii, potrivite pentru situatia sa. Tehnica de respiratie corecta in timpul exercitiilor de stretching prespune respiratia naturala (fara a se tine respiratia), expiratia in timpul derularii exercitiului si inspiratia in timpul fazei de relaxare. Exercitile de stretching care amplifica nivelul durerii sau provoaca dureri care cobora pe picior ar trebui oprite imediat.
Muschiul cvadriceps este situat in partea din fata a coapsei si tendonul genunchiului este localizat in partea din spate a coapsei. Daca o persoana se angajeaza in alte tipuri de exercitii pentru ameliorarea nevralgiei sciatice, va face exercitii de incalzire si tretching inainte si dupa sedintele de activitate fizica pentru a preveni declansarea unui prejudiciu. Se va cere avizul medicului inainte de efectuarea de exercitii de stretching pentru nevralgia sciatica.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

sciatica parestezii tremuraturi sfatul medicului stretching
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1708 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020884 (s)