Stii unde se ascund bacteriile in casa ta? Iata 7 locuri contaminate

30 Iunie 2011

Bacteriile au tendinta de a se ascunde in cele mai ciudate locuri si, de multe ori, cele pe care le credem contaminate au de fapt o incarcatura de microbi mai mica decat ne-am astepta. Astfel, scaunul de toaleta are, in medie, de 400 de ori mai putine bacterii decat o tastatura, conform unui studiu realizat de Universitatea Arizona, relateaza Daily Mail.

In ceea ce priveste apa folosita la WC, aceasta e adesea mai curata decat cea pe care o bem. O cercetare realizata in 2007 a aratat ca apa de la WC este mai curata, aproape sterila, in comparatie cu cea din tasnitorile din scolile americane. Iata cateva locuri din casa in care se ascund bacteriile:

1. Periuta de dinti
Un studiu realizat la Universitatea Manchester a aratat ca periutele de dinti contin, in medie, 10 milioane de germeni, inclusiv stafilococi, streptococi, E.coli si candida. Nu degeaba medicii stomatologi ne sfatuiesc sa schimbam periuta de dinti la fiecare 3 luni.

2. Pernele
Reprezinta medii perfecte de dezvoltare a bacteriilor si altor microorganisme, dupa cum a aratat un studiu dat publicitatii saptamana trecuta. Cercetarea realizata in Marea Britanie a aratat ca dupa 2 ani de folosire, o treime din greutatea pernei este reprezentata de aceste vietati minuscule, dar si de celule moarte, ce pot declansa atacuri de astm si agrava sinuzita.

3. Salteaua
La fel se intampla si in cazul saltelei. Ar trebui sa o schimbi cat mai des, tinand cont ca ne despartim de jumatate de kilogram de celule moarte anual.

4. Aspiratorul
Nici covoarele sau aspiratorul nu sunt mai curate. Daca de covoare aveam grija, la fel ar trebui sa procedam si cu ustensilele folosite la aspirat, care ar trebui curatate dupa fiecare folosire cu apa fierbinte si sapun. In cadrul unei cercetari realizate la Universitatea Arizona, 13% dintre componentele de aspirator puse sub lupa erau contaminate cu E.coli.

5. Buretii de vase
Bacteriile se dezvolta nestingherite si in bucatarie. Un burete de bucatarie are circa 130.000 de bacterii la fiecare 2,5 cm patrati.

6. Masa de bucatarie
Aceasta, dar si bufetul unde gatim este chiar mai murdara decat WC-ul, avand 500 de microbi pe fiecare 2,5 cm patrati. La fel fundul de bucatarie sau masina de spalat vase.

7. Chiuveta si cada
O cercetare realizata in SUA a aratat ca bolul cainelui este mai curat decat majoritatea chiuvetelor sau cazilor, avand mai putini microbi decat periuta de dinti.

bacteriile pernele salteaua aspiratorul