News Flash:

Stati mai putin pe scaun, in fiecare zi, daca vreti sa traiti mai mult

21 Ianuarie 2019
226 Vizualizari | 0 Comentarii

Oamenii de stiinta sunt de parere ca doar cateva minute mai putin de stat in fotoliu, in fiecare zi, poate prelungi speranta de viata. „Daca aveti un job sau un stil de viata care implica statul indelungat pe scaun, puteti scadea riscul de deces prematur miscandu-va mai des. Asta poate insemna o ora pe zi de activitate fizica intensa daca organismul o permite, sau o activitate de mai mica intensitate cum este mersul pe jos“, este sfatul  lui Keith Diaz, profesor asistent de medicina la Universitatea Columbia, SUA, citat de webmd.com. Cercetarea s-a desfasurat intre 2009 si 2017 si a implicat 8.000 de americani de 45 de ani si peste. Studiul a aratat ca persoanele care au inlocuit statul pe scaun 30 de minute cu tot atatea minute de activitate fizica in fiecare zi – de intensitate mica – au redus riscul de deces prematur cu 17%. Cercetarea a fost publicata pe 14 ianuarie in American Journal of Epidemiology, noteaza adevarul.ro.

Exercitiile fizice intense aduc inca si mai multe beneficii, potrivit cercetatorilor. De exemplu, schimbarea a 30 de minute de stat jos cu activitate fizica moderata sau intensa reduce riscul cu 35%. Chiar si cateva minute pe zi de sport sunt utile, atraga atentia oamenii de stiinta. „Activitatea fizica de orice intensitate este benefica sanatatii“, este de parere Diaz. Un studiu recent a aratat ca unu din patru americani sta pe scaun timp de opt ore sau mai mult, in fiecare zi. Doi experti in sanatatea inimii considera ca inactivitatea poate fi un ucigas tacut.

„Exercitiul fizic ajuta nu doar la cresterea sperantei de viata, dar reduce si riscul atacului de cord si a celui vascular cerebral“, a explicat dr. Satjit Bhusri, cardiolog la Spitalul Lenox Hill, New York. La randul sau, dr. Guy Mintz, care coordoneaza departamentul de cardiologie de la Northwell Health's Sandra Atlas Bass Hart, in Manhasset, N.Y., este de parere ca sunt multe feluri in care oamenii isi pot schimba comportamentul sedentar. Asociatia americana a inimii recomanda efectuarea de exercitii aerobic moderate timp de 150 de minute pe saptamana si de activitate aerobic viguroasa, timp de 75 de minute, a spus Mintz. „Unele companii americane au inteles valoarea si importanta exercitiilor fizice - si implicatiile in scaderea numarului de cazuri de diabet, obezitate si boli de inima -  iar angajatii sunt incurajati sa se ridice de la birourile lor si sa faca exercitii: de intindere a muschilor, ping pong, mers pe jos, sarituri sau bicicleta stationara“. A.M.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

sedentarism lipsa miscare
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1531 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020016 (s)