News Flash:

Spune-mi cum mananci ca sa-ti spun cum poti slabi sanatos. Vezi in ce tip alimentar te incadrezi

16 Martie 2011
2922 Vizualizari | 0 Comentarii

Regimurile sanatoase par sa insemne multa bataie de cap, cu prea putine satsifactii. Totul se poate simplifica drastic daca stii ce fel de tip alimentar esti. 

1. Mananci dezorganizat
Te incadrezi in acest tipar daca:

- sari peste micul dejun, dar infuleci o briosa cu sana pe drumul spre serviciu. 
- la pranz consumi un sandvis cumparat si un pachet de biscuit.  
- ai numere de telefon de la firme de catering programate pe butoanele de apelare rapida. Ai vrea sa mananci sanatos, dar pur si simplu nu ai timp pentru asta. 
- cina obisnuita este o lasagna/pizza semipreparata.

Ce poti sa faci
In cazul tau, solutia sta intr-o mai buna organizare. Un frigider si un dulap bine aprovizionate sunt obligatorii. Mai completeaza cu cateva ingrediente proaspete, din cand in cand. 
Alege varianta de meniu sanatos - mesele gata preparate sunt bune atat timp cat nu sunt prea sarate si grase; cauta-le pe cele cu mai putin de 15 g grasime si mai putin de 2 g de sare.  Mananca mai multe legume - chiar daca unele semipreparate contin si vegetale, de obicei ele sunt insuficente cantitativ. 

2. Ciugulesti tot timpul
- Micul tau dejun tipic este o felie de paine prajita cu gem.
- Cateva prajiturele la cafeaua de la ora 11
- Un iaurt, un pachet de biscuiti sarati si o banana la pranz
- Un suc de fructe si doua felii de paine cu humus, pe la ora 5 dupa-amiaza. 

Cina obisnuita
- O portie mica de pui fript cu ardei gras, fara paine, si o ciocolata mica la desert, savurata la televizor 
- O felie de paine unsa cu gem, inainte de culcare

Ce poti sa faci
Daca ai obiceiul sa mananci ceva dulce tot timpul, probabil ca nu iti e foame niciodata la ora meselor, peste care treci fara probleme. Dar, mai mult ca sigur, ai aflat pana acum ca acest lucru poate avea urmari nesanatoase asupra ta. 

Mananca puiul cu orez brun - in felul acesta, te vei satura cu ce mananci la cina si nu mai ai nevoie de ciocolata sau de painea unsa cu gem de mai tarziu. Renunta la biscuiti. Daca vrei sa rontai ceva in timp ce te uiti la televizor, cel mai indicat ar fi sa alegi fructele.

3. Fara grasime, cu orice pret
- Cereale cu lapte degresat la micul dejun
- Ca gustare, preferi biscuitii de orez sau ovaz, cu fructe.
- Pranzul e intotdeauna compus dintr-o salata cu sunca slaba, piept de pui sau peste. 
- Citesti etichetele si alegi doar ce nu depaseste 3% grasime. 

Cina obisnuita
- Piept de pui la gratar cu mustar si, eventual, legume
- Salata cu otet sau cu suc de lamaie
- Un cartof copt
- O salata de fructe

Ce poti sa faci
Incercand sa scapi de grasime, in general, pierzi si alimentele bogate in grasimi bune, acizi grasi esentiali si Omega 3, care te ajuta sa mentii sanatatea inimii. Grasimea ajuta si la absorbtia in organism a vitaminelor liposolubile: A, D, E si K.

Inlocuieste puiul cu somon la gratar, o sursa importanta de acizi grasi Omega 3. Adauga in salata ulei de masline si o mana de seminte de dovleac, care contin uleiuri importante pentru absorbtia vitaminelor.  Inlocuieste cartoful copt cu cartofii noi (copti in coaja) si mananca-i cu putin ulei de masline. Iaurtul degresat este o sursa importanta de calciu. 

4. Sanatos si nu prea
- La micul dejun, un pahar cu suc din fructe proaspete, o cafea filtru si un croissant
- La 11, o gustare ca la carte: nuci sau alune si fructe uscate
- La pranz, un avocado si salata verde cu bacon
- La ora 5, te rasfeti cu o jumatate de ciocolata neagra.

Cina obisnuita
- Spaghete cu carne/creveti si sos pesto 
- Salata de ridichi
- Mousse de ciocolata

Ce poti sa faci
Cu toate ca regimul tau alimentar e sanatos, el contine cam multe grasimi: nucile, alunele, baconul, chiar si avocado sunt alimente care contin multe grasimi... Incearca sa nu depasesti 70 g de grasimi pe zi. 

Inlocuieste sosul pesto (din comert) cu sos (bulion) de rosii, este mai sarac in grasimi si mai bogat in licopen, un antioxidant puternic. Schimba spaghetele obisnuite cu unele din faina integrala. Adauga-ti in meniu, in paste sau in salata cateva buchete de broccoli fiert. Incearca sa diversifici legumele, cat mai mult cu putinta.

Sfaturi pentru fiecare 
- Mananca incet si mesteca foarte bine inainte de a inghiti mancarea. Daca mananci prea repede, te supraalimentezi, cu siguranta. 
- Creierul tau are nevoie de 15 minute pentru a primi si prelucra semnalele de "prea plin" transmise de stomac. In acest interval poti inghiti cantitati de hrana cu mult peste nevoile tale, iar efectele sunt mai mult decat o senzatie neplacuta si somnolenta dupa mese, ci si un proces de ingrasare continua.

- Inlocuieste conserva de ton cu una de somon. Tonul proaspat este bogat in acizi grasi sanatosi (Omega 3), care dispar odata cu procesul de conservare, dar se pastreaza in cantitate destul de mare in somonul conservat. In plus, scheletul osos al pestelui conservat este o sursa excelenta de calciu! 
- Alege frunzele de nasturel (Nasturtium officinale) pentru salata, in locul frunzelor clasice de salata verde. Nasturelul contine de 12 ori mai multa vitamina C si de trei ori mai mult fier decat salata obisnuita. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

tip alimentar
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1292 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013972 (s)