News Flash:

Sporturi recomandate femeilor gravide

19 Iunie 2013
2566 Vizualizari | 0 Comentarii

Pentru o sarcina fara probleme nu renunta sa te mentii in forma chiar daca burtica ta capata rotunjimi incomode. Miscarea in aer liber este esentiala!

Putine sporturi sunt complet contraindicate in sarcina. La exercitiile de forta, la baschet, volei, handbal, alpinism si schi trebuie sa renunti. Tenisul sau joggingul sunt permise in primul trimestru de sarcina doar daca le-ai practicat inainte sa ramai insarcinata si esti bine antrenata. Inotul sau aerobicul in apa sunt permise. La fel si exercitiile usoare de gimnastica.
Sarcina fara „dureri”
Conditia fizica te va ajuta sa scapi de nesuferitele dureri de spate si de articulatii, de crampele musculare sau de constipatia din timpul sarcinii. Vei lua in greutate exact atat cat este necesar ca tu si copilasul sa ramaneti perfect sanatosi. Te vei odihni mai bine, iar in timpul zilei vei fi plina de energie.
Regulile pe care trebuie sa le respecti sunt foarte simple, dar esentiale: sa nu cazi, sa nu te lovesti in zona abdominala si sa nu exagerezi cu efortul. Cu cat burtica este mai mare, cu atat muschii spatelui sunt mai solicitati, iar echilibrul tau este mai fragil.
In timpul unui efort mare sau sustinut muschii „fura” sangele din celelalte organe, inclusiv din uter, si cantitatea de sange cu oxigen care ajunge la copilas scade.
Asa ca trebuie sa-ti dozezi efortul, urmarind cativa parametri. Inainte de-a incepe orice activitate fizica, cere sfatul medicului tau, mai ales daca ai o sarcina cu probleme.
Reguli de baza pentru practicare sportului in sarcina
•  Cere sfatul medicului tau inainte de-a incepe orice activitate fizica.
• Nu face efort fizic daca esti obosita sau daca nu te simti bine.
• Bea lichide inainte, in timpul si dupa terminarea exercitiilor.
• Reguli pentru gravidutele sportive
• Gradeaza-ti efortul. Daca nu ai mai practicat, trebuie sa cresti progresiv timpul acordat exercitiilor.
• Verifica-ti pulsul. Nu trebuie sa ai peste 140 de batai pe minut.
• Evita supraincalzirea corpului. Copilasului nu-i place deloc. Nu trebuie sa simti ca iei foc.
• Opreste-te imediat ce apar dureri abdominale, contractii uterine, sangerari vaginale, crampe musculare, ameteala sau vedere incetosata, greata sau varsaturi si adreseaza-te medicului tau.
• Nu te suprasolicita. In timp ce exersezi spune cu voce tare o fraza. Daca nu o spui normal si gafai, este timpul sa te opresti.
• Nu uita ca nu concurezi cu nimeni. Exercitiile trebuie lucrate usor, in asa fel incat sa-ti ofere o stare de bine.

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

sarcina miscari gimnastica
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1446 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014231 (s)