News Flash:

Sport in parc sau la sala?

10 Aprilie 2018
385 Vizualizari | 0 Comentarii

„Pentru o viata sanatoasa, faceti miscare cel putin 30 de minute in fiecare zi”. Acesta este unul dintre mesajele de interes public esential pentru sanatatea noastra, a tuturor. Odata cu primavara si temperaturile crescute, avem un motiv in plus pentru a fi mai activi. Care sunt beneficiile sportului in aer liber, a incercat sa afle Digi24 de la Serban Damian, nutritionist sportiv.

1. De ce 30 de minute de miscare?

Serban Damian, nutritionist sportiv: Este o perioada stabilita in urma unor studii pe populatii mai mari. Este un minim necesar pentru ne mentine starea de sanatate. Dar aici vorbim doar de miscare. Daca vorbim de sport, atunci se adauga peste ceea ce inseamna miscare - peste cele 30 de minute zilnice de miscare ar trebui sa avem 180 de minute saptamanal de efort fizic de intensitate mai crescuta. Vorbim de sport pentru a ne mentine sanatatea pe termen lung.

2. Care sunt beneficiile?

Serban Damian, nutritionist sportiv: Beneficiile se manifesta in intregul organism, pornind de la sistemul cardiovascular(inima e un muschi care trebuie antrenat) - practic, pentru a reduce riscul bolilor cardiovasculare avem nevoie de aceasta miscare. Apoi, pentru tonifierea musculaturii in intregul ei, pentru mentinerea flexibilitatii articulare, pentru mentinerea sanatatii oaselor. Tot organismul beneficiaza in urma miscarii. Noi am fost creati pentru a ne misca, nu pentru a fi sedentari ca in ziua de azi. La nivel psihic - o terapie mai buna decat miscarea pentru a combate depresia si anxietatea, practic nu exista. 

3. Facem miscare in aer liber, in parcuri, si sport in sala?

Serban Damian, nutritionist sportiv: Pentru miscare as sfatui oamenii sa iasa in natura - e si vorba de conexiunea cu ceea ce e in jur, ne intoarcem cumva catre natura noastra reala. Cine nu are aceasta posibilitate insa, e sfatuit sa faca miscare in casa - sa-si ia o bicicleta stationara, sa se duca la sala, la inot, la fotbal, la squash, la ce-i face placere.

4. Ce alimente ar trebui sa consumam si la ce interval, inainte si dupa antrenament?

Serban Damian, nutritionist sportiv: Daca vorbim despre o persoana care face antrenamente de placere, nu un sportiv, cu jumatate de ora inainte de antrenament e bine sa manance. Sa lase totusi o jumatate de ora pana la acesta. Un fruct e bine venit - nu ceva consistent, daca ai mancat cum trebuie in timpul zilei. Dupa, daca e vorba de o perioada de miscare de intensitate foarte mare e suficient sa te hidratezi sau sa mananci un fruct. Daca ai facut un antrenament consistent, atunci trebuie sa asiguri o masa consistenta - un orez, o bucatica de carne, ceva ce aduce si proteina si carbohidrati. 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

viata sanatoasa miscare
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1640 (s) | 34 queries | Mysql time :0.022192 (s)