News Flash:

Specialistii au stabilit ce si cat trebuie sa mancam ca sa traim mai mult

28 Februarie 2017
2891 Vizualizari | 0 Comentarii
Consumul a zece portii de fructe si legume pe zi ne poate prelungi viața, potrivit concluziilor unui studiu realizat de o echipa de cercetatori britanici de la Imperial College London. Acestia au calculat ca un astfel de obicei sanatos poate preveni 7,8 milioane de decese premature în fiecare an, informeaza joi BBC.

Cercetarea a presupus analiza informațiilor din 95 de studii care au analizat obiceiurile alimentare a doua milioane de persoane.

O porție înseamna 80 de grame de fructe și legume - echivalentul unei banane mici, a unei pere sau a trei linguri cu vârf cu spanac sau mazare.

Gandirea pozitiva ne ajuta sa traim mai mult si ne fereste de boli grave 

Echipa de oameni de știința au identificat, de asemenea, fructele și legumele ce reduc riscul de cancer și boli de inima. Pentru scaderea riscului de cancer, cercetatorii recomanda în special: plantele verzi (cum ar fi spanacul), legumele galbene (precum ardeiul), plantele crucifere (de exemplu, conopida).

În vederea scaderii riscului de boli de inima și de atac cerebral sunt indicate merele, perele, citricele, salatele, plantele cu frunze verzi și cruciferele.

În comparație cu persoanele care nu consuma zilnic fructe și legume, analiza a demonstrat ca 200 de grame de fructe și legume reduc riscul de boli cardiovasculare cu 13%, iar 800 de grame scad cu 28% acest risc. De asemenea, 200 de grame pe zi reduc riscul de cancer cu 4% și de moarte prematura cu 15%. 800 de grame scad cu 13% riscul de cancer și cu 31% pe cel de moarte prematura.

„S-a demonstrat ca fructele și legumele reduc nivelurile de colesterol, tensiunea și sporesc sanatatea vaselor de sânge și sistemul imunitar", a declarat pentru sursa citata dr. Dagfinn Aune, unul dintre cercetatorii implicați în studiu. „Acest lucru se datoreaza rețelei complexe de nutrienți ce se regasesc în acestea. Spre exemplu, ele conțin mulți antioxidanți, care pot reduce deteriorarea ADN și pot conduce la o scadere a riscului de cancer", a completat specialistul.

Cum sa traim mai mult? Iata cateva sfaturi 

Oamenii de știința nu cunosc înca daca un aport de fructe și legume peste aceste cantitați produce beneficii și mai mari asupra sanatații.

Organizația Mondiala a Sanatații recomanda consumul a minimum cinci porții de legume pe zi, adica cel puțin 400 de grame.


obicei sanatos decese premature obiceiurile alimenta
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1550 (s) | 23 queries | Mysql time :0.018710 (s)