News Flash:

Slabeste sanatos dupa regulile Mencinicopschi

19 Martie 2011
3535 Vizualizari | 1 Comentarii

Dietele drastice care impun un consum sub 1.000 de kilocalorii zilnic ofera rezultate doar pe perioade scurte de timp, sustin nutritionistii. Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare, va ofera cateva ponturi despre cum poti slabi mancand pe saturate

"Nimeni nu a explicat clar faptul ca, atunci cand tii o dieta, nu numai cantitatea caloriilor este importanta. Calitatea biologica a caloriilor este hotaratoare pentru persoanele care doresc sa scape de kilogramele in plus sau sa isi mentina greutatea", a declarat pentru gandul, prof.dr. Mencinicopschi. Potrivit expertului, o calorie dintr-un aliment nu este echivalenta cu o calorie dintr-un alt aliment din punct de vedere al efectului metabolic. Astfel, unele alimente accelereaza arderea grasimilor, in timp ce altele incetinesc metabolismul, ingreunand astfel procesul de slabire.

Iata ce trebuie sa faci pentru a slabi sanatos:

1. Portiile mici si dese, cheia reusitei. "In primul rand trebuie sa va fixati un program de mese, care se vor lua la ore fixe. Zilnic trebuie sa mancati de cinci-sase ori. Astfel, veti reusi sa va controlati mai bine senzatia de foame", mentioneaza specialistul in nutritie. 

2. Nu sari peste micul dejun.  "Metabolismul functioneaza diferit in cursul zilei, iar alimentele mancate la micul dejun au efectul cel mai scazut de ingrasare. Dimineata este singura perioada a zilei in care va puteti satisface cateva pofte", indica prof. dr. Mencinicopschi. 

3. Cina trebuie sa fie masa cea mai saraca in calorii pentru ca seara arderile sunt incetinite, iar pancreasul si ficatul nu trebuie incarcate cu grasimi. Potrivit specialistului, alimentele mancate seara sau noaptea duc la supraponderalitate sau la obezitate.

4. Alegeti alimentele care au calorii negative, respectiv legumele, anumite fructe, pestele, carnea de pui sau de curcan si anumite lactate. "Zaharul alb, glucoza, fructoza, siropurile de glucoza-fructoza, grasimile rafinate si artificiale, alcoolul, alimentele industriale care combina fainurile albe cu grasimi rafinate de origine animala sau de origine vegetala, bauturile carbogazoase, conservele de legume si carne si produsele de tip fast-food contin calorii de slaba calitate care incetinesc metabolismul si ingreuneaza procesul de slabire", mentioneaza nutritionistul.

5. Nu excludeti toate grasimile. Prof.dr. Mencinicopschi sustine ca 20% din consumul caloric trebuie sa provina din grasimi. "Evitati insa consumul de grasimi artificiale care se ascund de regula in margarina, excesul de grasimi animale saturate, grasimi rancede si pe cele din prajeli", indica nutritionistul. Potrivit specialistului, pestele gras oceanic, datorita continutului bogat in acizi grasi Omega 3 si 6, uleiul de masline, in si canepa sunt surse de grasimi benefice pentru organism.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

gheorghe mencinicopschi incetinesc metabolismul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Stef  | #76
Inca un specialist care e rupt de realitate. Ulei de canepa?! Pe bune? Si de unde il luam?
Si nu vad de ce margarina ascunde grasimi artificiale. E un produs din grasimi vegetale ... daca nu e facut de vaca nu inseamna ca e artificial, inseamna ca nu e de origine animala.
Nu contest sfaturile omului, dar mi se pare aproape lipsit de respect sa dai niste sfaturi care par rupte de viata celor pe care ii sfatuiesti.
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1532 (s) | 23 queries | Mysql time :0.011879 (s)