News Flash:

Slabeste cu regimul Kousmine

2 Septembrie 2011
2978 Vizualizari | 0 Comentarii

Dr. Catherine Kousmine, renumit medic si cercetator, pionier in medicina nutritionala, a demonstrat, prin studiile sale, ca o stare buna de sanatate depinde de o dieta sanatoasa. Munca ei a fost centrata pe cercetari asupra cancerului, sclerozei multiple, artritei reumatoide si a altor boli autoimune.

Conform teoriei sale, majoritatea maladiilor cronice actuale par a fi consecinta indirecta a unei alimentatii degradate progresiv si insidios. Tot la fel, daca o alimentatie eronata genereaza probleme de sanatate, atunci revenirea la o alimentatie sanatoasa reprezinta o arma terapeutica eficace.

Regimul Kousmine se bazeaza pe 5 principii fundamentale:

1. Reechilibrarea alimentatiei pe baza anumitor alimente (cereale complete, uleiuri obtinute prin prima presare la rece, zahar brun de trestie sau miere, fructe si legume crude sau gatite...) si oprind supraconsumul altora (cum ar fi margarinele). 
2. Igiena intestinala. Trebuie sa ne ferim de o alimentatie prea bogata in zaharuri si proteine, care favorizeaza dezvoltarea florei de putrefactie intestinale, sursa de maladii. 
3. Verificarea echilibrului acido-bazic urinar si combaterea unei acidifieri anormale provocate prin lipsa anumitor oligoelemente si vitamine.
4. Corectarea dezechilibrelor minerale si vitaminice.
5. Implicatiile psihice ale alimentatiei.

Etapele regimului Kousmine
Mic dejun. In locul traditionalei retete: cafea cu lapte, paine cu unt si gem, se prefera ceaiul si crema budwig.
Pranz. Consumati legume crude in salata, cu iaurt si putin ulei presat la rece, patrunjel proaspat sau uscat, sare, piper, suc de lamaie sau de mere. De asemenea, legume si cartofi fierti la abur. Ficat o data pe saptamana, carne sau peste slab, la cuptor sau gratar, cu un strop de ulei. Pentru vegetarieni: branza slaba sau un ou moale. Zilnic, o portie de cereale complete.
Gustare. Fructe crude.
Cina. Sa nu fie mai tarziu de ora 1900. Fara carne, dar pe aceleasi principii ca si pranzul.

Crema Budwig
Denumita si „Deliciul diminetii" sau „Crema de 100 de ani", este un amestec de fructe, cereale crude macinate, oleaginoase si produse lactate. Ea a fost creata de Johanna Budwig si popularizata de Catherine Kousmine.
Cantitatea este pentru o portie.
Amestecati cu furculita sau cu mixerul pana obtineti o pasta:
- 4 lingurite de iaurt din soia, tofu sau kefir din soia (pentru nonvegetarieni, iaurt simplu sau crema de branza slaba);

- 2 lingurite din urmatoarele uleiuri obtinute din prima presare la rece, sub 450C: ulei alimentar de in, de nuci etc., schimband zilnic cu alte uleiuri alimentare: floarea- soarelui, rapita etc.
Adaugati:
- sucul de la o jumatate de lamaie, la care adaugati pulpa (recuperata)
- 1-2 lingurite dintr-un singur fel de seminte oleaginoase crude, rasnite (fara sare sau vreun adaos, doar in stare cruda!): in, floarea-soarelui, susan, 3 nuci, 6 migdale, 6 alune, seminte de dovleac, caju, castane etc. Nu le amestecati fiindca au timpi de digestie diferiti.
- o banana coapta bine si zdrobita sau 3 caise seci lasate peste noapte in apa sau miere
- eventual, un mar ras sau taiat bucatele, cu coaja, sau alt fruct de sezon.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

regimul kousmine crema budwig
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1469 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013670 (s)