News Flash:

Slabeste cu dieta dr. Oz

4 Aprilie 2012
2479 Vizualizari | 0 Comentarii

Dieta doctorului Oz a cucerit numerosi adepti printre americani dupa ce autorul sau a aparut in emisiunea lui Oprah. Dar la succesul dietei a contribuit, probabil, si faptul ca este usor de tinut, sanatoasa si nu promite marea cu sarea.

Dr. Oz a studiat pacientii care au slabit si au reusit sa se mentina la o greutate optima. A constatat ca cei care au taiat 400 de calorii zilnic din dieta lor n-au putut sa evite efectul yo-yo si s-au ingrasat la loc. Foamea iti incetineste metabolismul, spune dr. Oz, si cand cedezi tentatiei, devorand o ciocolata, majoritatea caloriilor se „depun" imediat.

Cea mai buna strategie este aceea de a taia din ratia zilnica doar 100 de calorii, adica echivalentul unui mar. E adevarat ca slabesti lent, dar este un stil de viata pe care ti-l poti pastra pentru totdeauna. Iata cateva sfaturi de la dr. Oz pentru a slabi sanatos:

1. Elimina grasimile hidrogenate, zaharul si faina alba
Cand vrei sa slabesti, primul pas este sa-ti pregatesti frigiderul si bucataria. In dieta ta nu mai trebuie sa existe grasimi hidrogenate, zahar sau fructoza si faina alba. De fapt, singurele alimente albe pe care ai voie sa le mananci sunt albusurile de ou, conopida si pestele. 

Trebuie sa fim constienti ca producatorii de alimente nu vor scrie mare pe eticheta ca produselor lor contin grasimi hidrogenate. Trebuie sa avem grija si sa citim noi „scrisul mic" de pe eticheta. Cand faci asta tine cont cat zahar si cate grasimi saturate contine acel aliment. Ar trebui sa alegi alimente care contin sub patru grame de grasimi saturate si sub patru grame de zahar pe o portie.

2. Nu exclude toate grasimile 
Grasimile nesaturate, de origine vegetala, acestea sunt grasimile "bune", sanatoase de care organismul are nevoie pentru functiile vitale si pentru absorbtia vitaminelor liposolubile A, D, E : uleiurile vegetale, uleiul de masline, uleiul de peste.

In grupa grasimilor benefice, adica a celor nesaturate intra si omega 3-este o grasime speciala ce contine acizi grasi nesaturati si se gaseste in peste si in uleiul de peste.

Este o grasime polinesaturata cu rol protector pentru inima si vasele de sange, are efecte inversate celor produse de colesterol asupra sanatatii, deci este foarte benefica pentru organism.

3. Nu te lasa pacalita de produsele pe a caror eticheta scrie „light"
Daca nu contin grasimi, ele contin zahar si invers.

4. Atentie la gustari
Dupa amiaza, oricare dintre noi pofteste ceva dulce sau poate ceva sarat. Inaite sa te indopi cu chips-uri sau ciocolata, gandeste-te ce alternative sanatoase exista. Dr. Oz recomanda sa avem in permanenta la noi o gustare de urgenta, care sa fie putin crocanta, putin dulce, dar sanatoasa. Pentru asa ceva sunt perfecte merele, morcovii si alunele, nucile sau migdalele. Un pahar cu suc de legume (nu de fructe!) sau chiar un pahar cu apa pot fi, de asemenea, foarte utile in acest caz.

5. Nu sari peste micul dejun
Micul dejun este foarte important in dieta recomandata de dr. Oz. El spune ca oamenii care iau zilnic micul dejun sunt mai sanatosi pentru ca prima masa a zilei iti mareste metabolismul care va ramane mai ridicat pana seara. Micul dejun ar trebui sa fie un reflex si va deveni unul daca te straduiesti sa-l iei in fiecare zi timp de o saptamana.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

grasimile nesaturate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1495 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013727 (s)