News Flash:

Slabeste cu ajutorul gutuilor

15 Septembrie 2011
3484 Vizualizari | 0 Comentarii
gutui
Vrei sa slabesti? Profita ca e toamna si gasesti mai usor ceea ce ai nevoie. Mergi in piata si cumpara gutui.

 
Pline de fibre, nu sunt pe gustul tututor consumate crude, insa pot fi integrate cu usurinta in dieta ta, ca ingredient in diverse feluri de mancare. Inrudite cu merele si perele, gutuile sunt o sursa importanta de vitamine si minerale, de care trebuie sa profiti in fiecare toamna.

Gatite, gutuile capata o culoare rozalie si devin mai moi si usor mai dulci, insa nu isi pierd nimic din calitatile nutritive deosebite. O gutuie de marime medie (92 grame) contine numai 53 de calorii si doua grame de fibre.

Fara colesterol sau grasimi saturate, gutuia este o sursa importanta de vitamina C (13,8 mg), calciu (10,1 mg) si potasiu (181 mg). In total, o gutuie medie contine 14 grame de carbohidrati si numai 4 mg de sodiu.

Cu continut scazut de calorii, sare si grasime, dar bogata in fibre, gutuia este un fruct care iti ofera rapid senzatia de satietate si inlatura tentatia caloriilor in plus.

Beneficiile gutuilor in alimentatie

Efectele benefice ale gutuilor in curele de slabit tin si de proprietatile acestui fruct in tratarea problemelor digestive. Continutul mare de fibre, dar si cel de pectina, ajuta in ameliorarea ulcerelor gastrice si regleaza scaunul, indiferent daca problemele tale tin de constipatie sau diaree. Pectina are si un efect benefic in reducerea nivelului colesterolului.

Sindromul de intestin iritabil este o alta afectiune asupra careia gutuile au un efect minune. Cantitatea ridicata de pectina prezenta in aceste fructe asigura o digestie mai buna, in conditiile in care mancarea ramane mai mult timp in stomac si senzatia de foame intarzie.

Gutuia are si proprietati antioxidante, ajutand corpul in lupta impotriva radicalilor liberi si reducand riscul de cancer. Bogate in vitamina C, gutuile iti pot creste imunitatea toamna, cand virozele se inmultesc.

Pastreaza gutuile la frigider si evita lovirea lor. Daca le tii mai mult timp la rece, imbraca fiecare fruct intr-un strat dublu de folie de plastic.

Gutuia, remediu natural

Cu un continut ridicat de fier, gutuia este recomandata pentru prevenirea anemiei sau a altor afectiuni sanguine.

Atunci cand este gatita si mancata cu carne sau branzeturi, gutuia ajuta digestia proteinelor de origine animala, datorita continutul ridicat de fibre.

Pectina din gutui poate proteja si inima, prin efectul de prevenire al arterosclerozei si prin reglarea tensiunii prin continutul de potasiu.

Acizii fenolici continuti de gutui sunt considerati deosebit de eficienti in incetinirea procesului de oxidare, iar unii cercetatorii lauda efectul antioxidant al gutuilor in prevenirea cancerului ca fiind mai bun decat in cazul altor fructe.

Chiar daca gutuile crescute local sunt mai tari decat cele originare din Asia de Sud-Est, aceste fructe ocupa un loc important in dieta de toamna si, in afara de beneficiile aduse sanatatii tale, te poate ajuta si sa slabesti, prin cantitatea ridicata de fibre si efectele benefice asupra intregului sistem digestiv.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1228 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013530 (s)