News Flash:

Sindromul tunelului carpian - persoane predispuse

10 August 2018
561 Vizualizari | 0 Comentarii

Sindromul tunelului carpian este o afectiune a incheieturii mainii, a carei cauza este, in cele mai multe situatii,  folosirea
inadecvata a tastaturii si mouse-ului calculatorului. Totodata, mai exista si alte profesii cu un risc crescut pentru acest
sindrom. Printre acestea se numara lucratorii de la benzile de fabricatie, soferii, menajerele, frizerii sau brutarii. Riscul
este cauzat de folosirea indelungata a incheieturii mainii sau realizarea unor miscari repetate si prelungite, care cer prea
multa forta.
 
De asemenea, pot exista si factori care sa favorizeze aparitia sindromului tunelului carpian. Cativa dintre ei sunt
urmatorii: hipotiroidismul, boala renala, diabetul zaharat, alcoolismul, obezitatea. Tunelul carpian este un canal stramt, ce
se gaseste in centrul incheieturii. Prin acest canal trece nervul median, responsabil inervarii unei parti a mainii. Diametrul
canalului se poate stramta si poate comprima nervul, sub actiunea unor factori diversi. Astfel, nervul va fi impiedicat sa
mai functioneze corect.

Simptomele acestei boli includ furnicaturi la nivelul degetelor, durere la nivelul mainilor sau scaderea fortei musculare.
Durerile nocturne ale acestor zone sunt, de asemenea, posibile. Pe termen lung, mana isi poate pierde subit forta sau se
pot scapa involuntar obiecte din mana. In cel mai rau caz se poate ajunge la paralizia mainii, potrivit neurologului Dan
Mitrea, într-un interviu dat revistei ”Cariere”.
 
Chiar daca la prima vedere acest sindrom poate parea de o gravitate mica si poate fi chiar ignorat de unii, este
important sa fie tratat inca de la depistarea lui. In cazul sindromului tunelului carpian, tratamentul se face in functie de
gravitatea bolii. Daca pacientul prezinta simptome usoare, este necesara protejarea incheieturii cu o orteza si se poate
recurge la sedinte de laserterapie. Laserterapia este un procedeu terapeutic ce consta in aplicarea, direct pe piele, a
unei surse de lumina. Aceasta penetreaza tesuturile, declansand modificari biologice, care conduc spre intensificarea
circulatiei sanguine locale, inlaturarea temporara a durerii si a rigiditatii din muschii minori si articulatii si relaxarea
muschilor. Se poate ajunge la operatie daca degetele amortesc constant si scade forta musculara la nivelul acestora.

Pentru prevenirea acestei boli aveti grija ca atunci cand stati in fata calculatorului sa pastrati o pozitie corecta. De
asemenea, va puteti ridica in picioare periodic pentru a va indrepta spatele. Cum trebuie tinuta mana pe birou, pentru a
nu avea probleme. Partea superioara a ecranului calculatorului trebuie sa fie la înaltimea ochilor. Ideal ar fi ca ecranul
calculatorului si tastatura sa fie separate, pentru a putea fi regalte astfel încat sa obtii cea mai confortabila pozitie. De
aceea, pentru lucrul prelungit este recomandat sa folosesti un desktop, nu un laptop. Bratul si antebratul trebuie sa fie în
unghi drept, raportate la tastatura. Nu sprijini încheietura pe marginea biroului. Nivelul incheieturii trebuie sa fie mai sus
decat cel al varfurilor degetelor.

Nu ar trebui sa fii nevoit sa tii mainile întinse în sus atunci cand scrii, ci tastatura ar trebui sa fie mai jos. De altfel, la asta
foloseste compartimentul retractabil de sub biroul tau, pe care tii orice altceva în afara de tastatura. Mouse-ul ar trebui sa
fie plasat în prelungirea umarului, permitand antebratului sa se sprijine pe masa. Evita sa ai mouse-ul prea departe de
tastatura, pentru ca ar trebui sa îl folosesti întinzand cotul, cu bratul încordat, ceea ce ti-ar putea provoca dureri din ceafa
pana la degete.

Scaunul trebuie sa aiba spatar înclinabil, iar sezutul sa îmbrace zonele lombara si dorsala. De asemenea, scaunul
trebuie sa poata fi reglat în înaltime si sa aiba roti, ca sa asigure o mobilitate buna. De asemenea, este important sa faci
pauze regulate, atat pentru a elibera de presiune si efort zonele palmelor si ale încheieturilor, dar si pentru a-ti regenera
creierul.

Din cand în cand, poti face cateva exercitii pentru a elibera tensiunea acumulata în încheietura. Roteste încheieturile, cu
palmele îndreptate în jos, de cinci ori spre stanga si apoi de cinci ori spre dreapta. Prinde cu mana dreapta degetul mare
al mainii stangi si trage-l în spate, pana cand simti o usoara tensiune. Mentine pozitia cat numeri pana la zece. Repeta
exercitiul de cinci ori si fa-l si pentru degetul mainii drepte. Strange în mana o mica minge din cauciuc  timp de zece
secunde, de cinci ori si apoi întinde degetele rasfirate, cat de mult poti, timp de zece secunde, tot de cinci ori.
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

mana tastatura
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1604 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014203 (s)