News Flash:

Si tu te simti tot flamand dupa ce mananci salate? Cum sa faci sa te simti satul!

5 Februarie 2014
5175 Vizualizari | 0 Comentarii
Ce ingrediente trebuie sa pui intr-o salata ca sa contina nutrienti esentiali pentru corp si sa tina de foame? Descopera cinci dintre ingredientele pe care trebuie sa te bazezi si pe care le poti combina, astfel incat sa obtii o salata hranitoare si satioasa pentru masa de pranz.
1. Baza oricarei salate consta in verdeturi
Frunzele de spanac, patrunjel, sfecla, salata verde, valeriana, rucola trebuie sa constituie baza salatei tale. Alege o verdeata sau combina mai multe frunze, deoarece acestea contin vitamina A, K, clorofila (care purifica sangele), minerale si fibre. Astfel, digestia ta va fi imbunatatita, salata va capata culoare, prospetime si volum, iar nutrientii vor fi valorosi pentru corpul tau. 
2. Adauga o varietate de legume in mai multe culori
Acestea contin antioxidanti cu proprietati antiinflamatorii, o cantitate foarte mare de fibre care au rol esential pentru digestie, cat si fitonutrienti care hranesc celulele corpului. Poti sa optezi pentru ardei in mai multe culori, broccoli, sfecla rosie, morcovi, ceapa, castravete, fenicul, telina, gulie, ridiche pentru a conferi salate aroma intensa, nutrienti de valoare, culori interesante si texturi diferite. 
3. Nu uita de grasimile sanatoase care nu trebuie sa lipseasca din salata
Avocado, uleiul de masline extravirgin, maslinele de calitate si nucile/semintele crude constituie o sursa excelenta de grasimi sanatoase care au un rol protector pentru inima si creier.
In plus, au o cantitate insemnata de vitamina E care asigura elasticitatea pielii, prevenind imbatranirea prematura. 
4. Adauga proteine de calitate in salata
Ai verdeturi, legume si grasimi sanatoase in salata, dar acum trebuie sa-i adaugi o cantitate normala de proteine de calitate pentru a-i conferi satietate. Potrivit medicului nutritionist Andrew Weil, recunoscut pentru cercetarile sale, cele mai bune surse de proteine pentru salate sunt: somonul (contine si grasimi bune omega-3), oul fiert tare, putin parmezan si boabele de fasole. De asemenea, boabele de naut, branza tofu, lintea, mazarea si semintele de canepa pot sa constituie o sursa excelenta de proteine pentru salata. Cantitatea de proteine nu trebuie sa fie exagerata si nici nu trebuie sa depaseasca celelalte ingrediente. 
5. Adauga cereale integrale ca sa previi fluctuatiile bruste ale glicemiei
Orezul brun, quinoa, hrisca, meiul sau orzul sunt cele mai bune cereale pe care le poti adauga in salata, sustine Dr. Weil. 
6. Dressing-ul de casa este cel mai bun
Nu-l cumpara niciodata din comert pentru ca va contine numerosi aditivi care nu sunt sanatosi. Este de preferat sa faci un dressing simplu acasa care va potenta aroma salatei. Foloseste zeama de lamaie, uleiul de masline extravirgin, otetul, ierburi aromate, pasta de susan, usturoi, mustar, fulgi de ardei iute sau avocado pisat pentru a obtine un dressing cremos, sanatos, aromat si cu ingrediente pe gustul tau.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ingrediente nutrienti foame
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1988 (s) | 34 queries | Mysql time :0.058859 (s)