News Flash:

Sfaturi utile pentru o masa sanatoasa de Craciun

23 Decembrie 2010
2170 Vizualizari | 0 Comentarii

Dupa perioada de post, de restrictie alimentara destul de drastica, cei mai multi sunt tentati sa faca excese in perioada Sarbatorilor. Astfel, Craciunul, dar si Anul Nou se pot transforma intr-un cosmar, din cauza problemelor medicale. O masa sanatoasa depinde foarte mult modul in care sunt preparate bucatele.

In timpul prelucrarii termice se pierde o cantitate mai mica sau mai mare din vitaminele si proteinele prezente in alimentele crude. De asemenea, unele metode de preparare sunt considerate mai putin sanatoase decat altele, pentru ca aduc un continut mare de grasimi. Iata cateva tehnici de gatit care te ajuta sa pastrezi cat mai mult din proprietatile alimentelor:

1. Gatitul la abur: este o metoda prin care se retin bine nutrientii, dar mancare poate obtine un miros putin diferit de cel natural.
2. Microunde: prin acest procedeu se poate decongela carnea, dar si incalzi foarte bine preparatele din carne de proc. Cuptorul cu microunde este eficient si pentru pregatirea legumelor sau a pestelui.
3. Rotisarea: este perfecta pentru gatirea muschiului de proc. Constituie o alternativa sanatoasa a prajirii pentru ca se scurge o mare parte din grasimi.
4. Frigerea: este una dintre cele mai usoare modalitati de a gati cantitati mari de carne. Un secret gastronomic pentru a obtine o carne frageda este acela de a stropi bucatile, din cand in cand, cu vin.
5. Fierberea: in general, prin aceasta procedura se pierd foarte multe vitamine hidrosolubile, mai ales cele din grupul B si vitamina C. Insa, carnea va pierde o mare parte din grasimi.

Anumite substante nutritive din alimente sunt dezvoltate de procedeele termice, cum ar fi licopenul din rosii (antioxidant care protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare).

Sfaturi utile
-Puteti reduce aportul de grasimi animale nesanatoase alegand grasimile nesaturate care provin din surse vegetale (uleiul de masline, uleiul de palmier, uleiul de floarea-soarelui), dar, chiar si acestea, cu moderatie.
- Pentru ca preparatale tale pentru masa de Craciun sa nu se transforme intr-o sursa de germeni si implicit de imbolnavire, depoziteaza-le in frigiderul curatat si spalat. De asemenea, ai grija la modul de depozitare a preparatelor, astfel alimentele usor perisabile se vor amplasa in zonele cele mai reci.
- Incearca sa incluzi minimum cinci portii de fructe si legume pe zi, atat in mancarea gatita cat si in stare proaspata. Opteaza mai degraba pentru tarte de fructe decat pentru torturi care abunda in frisca si ciocolata, cat si pentru legume sote sau la gratar (broccoli, morcovi, rosii sau sparanghel) decat pentru clasicii cartofi prajiti.
- Zaharurile sunt de evitat deoarece adauga in mod semnificativ calorii la preparatele culinare pe care le gatesti. Stai departe de dulciurile prelucrate industrial, care au zaharuri ascunse.


microunde rotisarea frigerea fierberea licopenul sfaturi utile
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1425 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019583 (s)