News Flash:

Sfaturi utile pentru a-ti pastra silueta si dupa varsta de 40 de ani!

3 August 2012
1725 Vizualizari | 0 Comentarii

Majoritatea femeilor se confrunta, la începutul vârstei a doua, cu problema kilogramelor în plus, care se depun usor si dispar greu. Iata cum sa gestionezi situatia!


De obicei, dupa 40 de ani, metabolismul devine mai "lenes" atât pentru femei, cât si pentru barbati. De asemenea, spune dr. Ciprian Constantin, "majoritatea femeilor aflate în aceasta perioada au dat deja nastere unui copil, doi, chiar trei, si se confrunta probabil cu un câstig ponderal restant. Apoi, multe dintre ele au urmat deja diete, cu unul sau doua fenomene yo-yo traite, în care s-a pierdut tesut muscular si s-a câstigat tesut adipos. Nu mai vorbim de sedentarism. Activitatea prestata consta deseori în 8 ore de munca la un birou, dupa care urmeaza alte 2-4 ore de activitate casnica, motiv pentru care devine destul de dificil de urmat o dieta ". Si, totusi, iata ce te poate ajuta sa ai un stil de viata sanatos.

 

Riscurile îngrasarii

Kilogramele în plus aduc dupa ele colesterol ridicat, hipertensiune si diabet zaharat. Toate acestea duc, la rândul lor, la riscul de infarct sau atac cerebral, anumite tipuri de cancer (mamar, colo-rectal etc.). Conform unor studii, doua kilograme în plus, puse dupa vârsta de 45 de ani, cresc riscul de cancer mamar cu pâna la 30%.

Nu elimina complet lipidele!

Renuntând la ulei te privezi de acizii grasi nesaturati, care au un rol important în sanatatea celulelor nervoase si a pielii. Lipsa consumului de unt si alegerea exclusiva a produselor lactate degresate duce la carenta (lipsa acuta) de vitaminele A si D. Consuma zilnic 10 g unt si 10 g ulei! Nu te vor îngrasa, ci vor avea grija de sanatatea ta.

Iata care sunt cei mai importanti pasi:

? Efortul fizic practicat 30 min/zi ar fi ideal sa fie repetat regulat, crescând în intensitate. Se poate ajunge si la 40-50 de minute, la doua zile, pentru o mentinere activa. Aerobicul te poate ajuta din plin.
? Aportul caloric adecvat este esential. Dupa vârsta de 40 de ani trebuie consumate, în medie, cu 200 de calorii mai putin decât la 30. Daca s-ar consuma zilnic un biscuit (25 calorii) în plus fata de necesarul caloric, pentru un kilogram luat peste greutatea ideala ar fi de ajuns aproximativ doi ani.
? Calitatea alimentelor e foarte importanta. Alege sa consumi fructe, legume, cereale integrale si proteine fara multa grasime. De asemenea, adultii trebuie sa consume cam 1.200 mg calciu/zi. Pentru aceasta, trebuie sa manânce zilnic 3-4 produse lactate, la alegere: lapte, iaurt, brânzeturi.
? Fibrele din alimente nu trebuie omise. Include-le neaparat în alimentatie pentru ca asigura un tranzit adecvat.
? Atentie la distributia alimentelor! Micul dejun trebuie sa fie una dintre mesele importante ale zilei. Nu sari peste el! În urma unui sondaj s-a constatat ca oameni care au scazut în greutate ori s-au mentinut între 1 si 6 ani, 78% au raspuns ca manânca micul dejun în fiecare zi si aproape 90% au spus ca cel putin 5 zile pe saptamâna. Acesta a fost unul dintre putinele lucruri în comun pe care le-au avut cei testati. De asemenea, în cele 8 ore de lucru trebuie sa se tina cont de pauza pentru masa. Este un beneficiu pentru mentinerea greutatii, la fel ca si gustarea dinaintea prânzului si cea de la ora 17.00.
? Consumul de alcool trebuie sa fie cât mai mic. Un ml de alcool aduce 7 kcal. E un plus de energie care se transforma în depozite lipidice (de grasime).
? Trateaza afectiunile. Trateaza eventualele boli metabolice, ale tiroidei, boli genitale sau tulburari psihiatrice.


Unica.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

riscurile ngrasarii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1497 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014085 (s)